Helt ärligt?

Jag ska vara mycket ärlig nu, på gränsen till brutalt ärlig.

Jag är så jävla less på att inte få melodie att sova!!!!! Nu skriker hon till och med om hon ligger i sängen med mig, det här eskalerar och åt fel jävla håll! Allt på grund av alla idiotiska skit förkylningar som hon drabbas av. Nästa gång jag ser snor, hör en host eller anar att någon är täppt i näsan så sticker vi och kommer inte tillbaka! Det är typ två veckor sedan eller mer sedan hon somnade i skälig tid och inte 23.39 typ. Nästan så jag sätter mig och gråter vid sidan av henne...VAD SKA JAG GÖRA!!???


Kommentarer
Postat av: Johanna

usch, stackare! kanske har det blivit helt fel, så fel att det kan vara idé att bryta mönstret. låt henne sova en gång om dagen (så länge hon behagar). börja sen nedvarvning kring 18-18:30 - på med pyamas, dämpa ljus, bolibompa osv. Sen går ni bara in till sovrummet, du läser en saga med henne i famnen, kramar om henne och säger god natt. sen sätter du ner henne i spjälsängen lugnt men bestämt. Sen sitter du, eller lägger du dig ner bredvid spjälsängen så att hon kan hålla i din hand om hon vill, men pratar inte mer än säger: nu sover vi, god natt vännen, ifall hon är jättearg eller ledsen. Tro på det du gör, behåll lugnet och vänta ut henne tills hon lägger/sätter sig ner och däckar. att lämna barnet ensam att lugna ner sig själv och somna har jag aldrig gjort & tror inte heller på. var hos henne tills hon somnar, vill hon hålla handen så OK, men ignorera henne annars. ingen direkt ögonkontakt, inte en massa sjungande och så lite pratande som möjligt. ställer hon sig upp, låt henne stå - hon kommer till slut att sätta eller lägga sig. att trycka ner ett barn på kudden gör det bara förbannat. shit, långt inlägg. hoppas ni får sova snart, KRAM

2012-01-19 @ 22:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0