9 månader

Idag firade melodie 9 månader. Nio månader. 9 månader. Min lilla tjej. Fantastisk och go'. Ska kanske sammanfatta lite vad hon gör nu.
• drar sig fram med armarna istället för att bara rulla.
• står på alla fyra men kastar sig fram istället för att krypa.
• kan säga: mamma, pappa, hej och om hon vill ha mer mat säger hon helt enkelt "mee". Om man frågar om hon vill ha tex vatten svarar hon "mmm", om hon vill ha. Sen är det säkert väldigt mycket mer hon pratar om, bara att mamma och pappa inte riktigt förstår;-)
• hon kan klappa händerna (sedan länge tillbaka)
• vinka hej och hej då
• visa vart lampan är (sedan länge tillbaka)
• hon är en riktig härmapa och härmar allt man gör!
• hon kan sätta sig själv
• hon övar och övar på att resa sig så det är nog inte långt borta
• hon har "hittat" alla husets eluttag, kablar etc som inte är till för små blöta barnfingrar
• öppnar och river ut ur allt
• tömmer hyllor och bänkar på saker
• leker väldigt bra själv
• kan peka ut Max i "Max böckerna"

Sen kan hon säkert massa mer, men det är detta jag kommer på mitt i natten. Här kommer bilder på min prinsessa från tidigare idag, innan jag lämnade henne till farmor vid lunchtid då jag skulle på jobb. Nu ligger hon och sover hos henne då jag och A skall tidigt upp imorgon för att åka till sjukhuset där A ska opereras.

God natt alla!

Ps. Notera den pyttelilla munnen hon får när hon har mat i den <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0