Karlavagnen

Ligger och wordfeudar, läser bloggar och lyssnar på Karlavagnen på P4. Mitt absolut myspysigaste program. Det känns som det alltid har funnits där på kvällarna och det är precis lika viktigt i "barndoms minnena" som att vakna med näsan full av kaffelukt. Det är sådana saker som gör mig trygg och slappnar av, kaffelukt och Karlavagnen. Kan också lägga till "ring så spelar vi" och "Svensktoppen" på lördag och söndagmorgnar. Det är många härliga minnen i de programmen. På våren (typ runt påsk) tex då vi var i stugan hos mormor och morfar så stod alla och väntade med brummande skotrar medan pappa lyssnade färdigt på Svensktoppen, det var väldigt väldigt väldigt viktigt. Först Svensktoppen, sen ut i skoterspåren.
Trygghet. Tack för det mams och paps.

Nu är det god natt, jag somnar med Karlavagnen i öronen och baby snusandes på halsen. Imorgon är det ingen vanlig dag....imorgon är det min födelsedag:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0