Helgen

SKulle egentligen skriva lite om Rom till er men jag har kameran uppe i sovrummet och mellie ligger och sover så jag vill inte riskera en uppvakning, får skriva om det....en annan dag? =) Den som væntar på något gott....;)

I helgen åkte  vi till min drømplats, Kvitsøy. Eller vi reste i torsdags, tog færjan som går 19.50 och køpte krabba hos Atles kusin 20.30 och åt kvællskrabba kl. 21.
Klockan 06.15 tog Atle pendlarbåten till stan och læmnade mig och Mellie ensamma på øn. Det var så mysigt. Vi gjorde ingenting. Såg lite på TV, åt frukost, lekte, gick flera prommisar med barnvagnen och bara hade det dunder bra!
Klockan 16 kom A tillbaka med båten och då åkte vi till butiken och handlade lite mat infør helgen.
Fredagkvæll æter vi ju dock alltid krabba på och så æven denna fredag. MMM!!

Klockan 21.30 var vi så trøtta så vi stupade i sæng. ZzzZZ

Lørdag fiskade jag krabba før førsta gången i miott liv tillsammans med Atles syster och hennes man. Det var jættespænnande och i en tina fick vi en hummer och den stackaren fick ena klon avbiten av de aggro krabborna, fort fort slængde vi tillbaka hummern då det inte ær "jaktsæsong" på dom førræn om en vecka.
Hummer får man bara fiska ett visst antal veckor om året och får man en utanfør sæsong så ær det bara att hiva tillbaka "the black gold" i havet igen. Sen tror jag att nær man fiskar hummer och får en med rom så måste man slænga tillbaka den också.




Efter sex tinor hade vi så hær många krabbor och 1 hummer och en HAJ!

Hajhaj!


♥Kvitsøy♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0