Bio

Så har jag varit på babybio, så härligt! Underbart mysigt! Filmen heter "The Help" på engelska tror jag den var 2,5h lång blev jag upplyst av min man just innan. Fasen. Skulle Mellie klara så länge? Svar ja. Hon var orolig den första timmen men slappnade av på slutet.
Filmen då? Så härlig. En riktigt fin film som handlade om de färgades kamp och liv på 40-50-60-talen, och då såklart hemhjälpernas liv och även en del av en modig skaras resning mot de vita och förtrycket. Vi kom in i finrummen hos överklassens damer i Jackson, fick se hur drygt och äckligt de kunde bete sig mot hemhjälperna och barnflickorna och hur de inte brydde sig om att uppfostra sina egna barn.
Filmen var så fin och det var ett par gånger jag satt med bubblor i ögonen och klump i halsen. Mys mys mys på hög nivå!
Att gå på bio med Mellie är något jag kommer göra igen!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Men vad kul :D Har också funderat på att se den filmen, så nu får jag helt enkelt göra det :D kram!!

2011-10-20 @ 20:14:23
Postat av: Linda

Du kommer tycka om den!!!! :-). Do it:-)

2011-10-20 @ 20:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0