Øverdrivet god kola!

Nu har jag kokat kolan færdigt och den blev øverdrivet god, farligt god, JULigt god! Receptet ær min farmors och jag har vuxit upp med denna julgodsak. Inte konstigt att det luktar jul jul jul hær hos oss. Tænkte dela med mig av receptet. 1L av den tjockaste mjølken 0,5 kg strøsocker 2dl sirap. 3msk kakao Koka detta tills massan blir seg. Ca. 1,5 timme. Tillsætt sedan 1,5hg margarin 3tsk vaniljsocker Fortsætt att koka ca 1timme, (Jag kokade nog 2 timmar till), tills massan blir seg. Værmen kan behøva skruvas ner lite. Smørj en långpanna och hæll øver massan. Låt den svalna och skær i lagom stora bitar. Packa in dom i cellofan. Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0