Stor?

Vad ska jag bli när jag blir stor?

Ikväll har jag legat och kikat på olika utbildningar, alltifrån sjuksköterska till ingenjör...känner mig dock inte manad till något av det.
Hittade en utbildning, Ledelse och organisation, som verkade intressant då den inte "tvingar mig till ett yrke" utan mer till en ställning. Jag vet ju att jag vill bli chef där jag jobbar men VART och med VAD jag vill jobba vet jag inte. Står liksom och väntar på att någon/något ska knuffa mig i rätt riktning. Är öppen för allt egentligen.

Anledningen till att jag inte vill och har bundit mig till en utbildning är för det att jag alltid tänkt att jag ska jobba mig till min position.

Vad vill jag då jobba med? -Vet inte. Snart 30 och vet inte. Shit.
Atles brors fru tror jag har det roligaste jobbet på jorden. Hon jobbar som inköpschef för ett jättestort inredningsvaruhus här i Norge, living. Hennes jobb innebär säkert långa dagar och massa stress, men samtidigt -VARIATION!
Hon är alltid ute på flängande fot, Shanghai här och Tokyo där. Allt i jakten på nya fina inköp. Om jag fick välja ett jobb, vilket jag ville, så skulle det nog vara det.

Så. Då har jag kommit fram till mitt drömyrke?
1. Ledare
2. Flexibilitet
3. Utmaningar
4. Självständighet

GO GET IT då väl?

Hur...?


Kommentarer
Postat av: Malin och tjejerna!

Känn ingen stress, vi är många som inte vet vad vi vill bli när vi är "stora". Jag vet dock vad jag vill bli, men hur ska jag nå dit?? Står lixom och trampar, orka plugga upp betyg först, jag kommer få sitta i skolbänken flera år. du har ju iaf betyg och läshuvud! Kör bara kör, go Linda!

2011-11-14 @ 08:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0