Sjukhus och frisør

Idag har jag haft en väldigt busy dag. Kom mig knappt upp ur sängen då Atle ringde och väckte mig klockan 10.30...helt slut var jag! (Hade ändå sovit gott hela natten)
Till sist kom jag mig på benen, fixade lite morgonputsning på looken och så kom Atle och hämtade mig før min frisør tid. Åkte till damerna på Tasta denna gången då min frisør inte hade någon ledig tid (måste ju vara fin då vi ska till fotografen imorgon). Blev helt OK resultat, men där blekte dom bara utväxten och satte tyvärr inte i någon minicolour som min frisør på Hair and There brukar gøra. Nåväl, godkänt resultat som fixas med lite silverschampo. Bilderna skall ju ändå vara svart-vita så det gør inte så mycket.
Efter det brassade vi direkt till sjukhuset før inskrivning eller journalskrivning +rundvisning. Barnmorskan visade oss både runt på våning 7 eller fødeloftet som det kallas i Norge eller i alla fall i Stavanger (vet inte vad motsvarigheten till det kallas i Sverige) men det var varje fall väldigt väldigt mysiga rum, breda sängar och lyxiga badkar. Go' atmosfär. Nackdelen med att vara där uppe är att det inte finns några läkare utan det är bara barnmorskor, detta innebär att den enda smärtlindring du kan få är bad, lustgas, akupunktur och liknande. Skulle det ske något så måste dom rulla ner dig till den førsta våningen där läkare och annan øvervakning finns. Barnmorskan ville väldigt gärna ha mig där uppe då hon tycker att jag har absolut alla førutsättningar før att få en fin fin førlossning...men samtidigt så känner jag lite grann att jag inte har en aning om vad det är jag har gett mig in på och skulle det vara så att jag behøver hjälp fortare än fortast så vill jag inte att de ska behøva køra mig ner i en korridor, in i en hiss och vidare i en annan korridor innan hjälpen är på plats..jag tror att det skulle kunna kännas lte mer aktuellt på ett eventuellt barn nummer två?
Även om jag tyckte betydligt bättre om rummet uppe på fødeloftet!

Nere på våning ett så var rummet mer sjukhusaktigt men det fanns flotta badkar och annat, +att ställningen før epidural och andra øvervakningsmojänger stod på plats och väntade. Som sagt, det kändes lite mer intitutionsaktigt där nere, men samtidigt...tryggare? Som sagt...barn nummer två kanske føds på loftet...? Vi får se hur det känns när allt är igång, kanske jag är en sådan där som har massa tur och føder på trekvart och inte känner något alls? =) Kanske inte =)

Efter sjukhuset så åkte vi direkt hem via butiken där vi var tvugna att køpa toalettpapper i och med att det varit slut i två dagar och även hushållspapperet børjade sina.
Klockan 15.30 ungefär stupar jag i säng och klev upp igen klockan 19.00. Helt färdig!!! Kan skyllas en liten førkylning som härjar i kroppen i samband med slutspurt på graviditeten kanske...men sømn, det behøver jag tydligen!

Nu har jag precis ätit två mjukmackor med leverpastej och gurka, tre glas mjølk och en semla. mmm!

Igår kom världens lyckligaste man hem från jobbet. Han hade en påse i handen, slängde upp den på køksbänken och sa, den här får du inte øppna førrän Melodie är fødd.
-Mäh! Ids slänga den framfør näsan på mig då! Säger jag.
- Ok, øppna den nu! Säger A, ivrigare än ett barn...
-Nääe, det kan jag ju inte... (lite ivrig jag också)
-JO!

-OK!!

Så øppnar jag min mammapresent, långt innan baby har kommit =)
Inuti ligger ett Superfint armband från Thomas Sabo med olika berlocker på, en før vår eviga kärlek, en før min lilla flicka, en før vår familje lycka och ett L før mig =)
Jag vet inte om jag kan säga det nog många gånger, men den mannen jag har funnit mig (eller var det han som hittade mig? =) är den bästa människan på jorden.
Tack vännen!

En evig påminnelse om vår kärlek och vår baby. =)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Men ååååå vad fin han är!! Han hade ju inte kunnat ge något bättre.

2011-03-08 @ 22:23:02
Postat av: Malin och tjejerna!

Älskar Thomas sabos smycken!! Hade nog också valt nedre plan tänk om det hade blivit som med Leah som hade navelsträngen runnt halsen och det inte fort finns något akutrum med läkare och hjälpemedel. Herregud då kanske hon inte varit med oss här idag (hemska, hemska tanke!!!)eller som med Lova då min moderkaka inte kom utoch jag höll på att förblöda och inte läkare eller mediciner funnits tillhand..då kanske inte jag funnits här idag! Usch, nu vill jag absolut inte skrämma dig bara informera! Är ju rädd om både dig och tjejen..bäst att ta det säkra före det osäkra. Man vet aldrig hur en förlossning starta, fortlöper eller avslutas..Tycker du väljer helt rätt!

2011-03-08 @ 22:35:35
Postat av: Hanne

åå.. så koselig! heldigen du...

2011-03-09 @ 00:52:26
Postat av: Isabelle

Har du sett "En unge i minuten"? Kolla tv4play.se, mycket intressant.

2011-03-09 @ 22:25:03
URL: http://bella82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0