God morgon!

Klockan är snart 8.00 på morgonen och jag har varit vaken sedan klockan 05.49 (om man skall vara exakt;-).
Jag har duschat -länge, ätit frukost, bråkat med TV:n som inte ville fungera (måste ju se God morgen Norge varje morgon!), satt på en diskmaskin, lagt in rentvätten i skåparna OCH sytt en lamell! Snacka om effektiv morgon!
Har sovit dåligt inatt, vet inte varfør, har inte haft något ont någonstans men Atle har snarkat som ett sågverk, kan ju vara det som stør mig -trots øronproppar.

Igår var jag ute på en liten mystur och såg på väskan, superfin, men det finns annat som måste gå føre tyvärr. Køpte pärlor och trådar till mitt pyssel och åkte hem och lagade mat (enkelt, pytt i panna med stekta ägg och rødbetor)
Så blev det tid før Lisa att flytta ut och Atle hjälpte till att bära ut hennes saker (finns en del førdelar med att vara gravid, man slipper sånt;-) Sen kørde vi iväg och jag fick se hennes lilla gula hus, så søtt! Så skevt, så vindt, men ack så charmigt! Passar Lisa perfekt och det är 2 minuters prommis in till centrum.

Väl hemma igen så satte jag och Atle upp lameller i fønstret nere, skruvade fast lite saker som skulle ha suttit uppe før länge sedan, bytte lampor så alla fungerar och skruvade upp hatthyllan.
Det saknades EN enda lamell før att det skulle täcka hela fønstret, så idag har jag alltså sytt en av de øverblivna resterna och satt på plats. Senare skall jag åka och køpa runda saker som skall sitta och täcka før el-hål i väggen.


Lamellerna på plats och lampraden under lilla fønsterhyllan lyser igen!

Plats att hänga av sig jackorna finns numera!

Alla dørrar nere i källaren skulle egentligen ha lackerats vita, men vi har inte hunnit det..tyvärr =(


Har hittat ett bord och två barstolar på finn.no som jag hoppas få køpt idag. Väldigt fint och något hon säkert vill ha.


Så ser de ut...

Nu har jag vaknat igen, fick en svimmningsattack medan jag satt och skrev detta så jag blev bara tvungen att gå upp och lägga mig en stund...nu är klockan 10.35...

Atle gick precis ut genom dørren, han och Martin har varit nere i lägenheten och putsat bänkplattan och oljat den, den såg helt jävlig ut upptäckte jag igår, men nu är det fixed och det ser väldigt fint ut, men jag kan inte gå ner där mer idag tror jag då det luktar, førvisso skit gott men, mycket och starkt av oljan.
Nu åker jag och køper dom därna dingsarna, hoppas jag inte svimmar i bilen ;-)






Kommentarer
Postat av: Camilla

Gud vad bra att ha en lägenhet att hyra ut sådär! ser mysig ut.

2011-03-04 @ 09:57:52
Postat av: Linda

Det är supermysigt där nere...ønskar bara att vi "hade råd" att utnyttja spacet själva. Men det är lite väl mycket plats før bara oss just nu, men snart kommer väl Melodie vara 16 och flytta ner dit før att slippa oss jobbiga førldrar? =)

2011-03-04 @ 12:35:44
URL: http://lindasin.blogg.se/
Postat av: Malin och tjejerna!

Linda i den här farten som barnen växer har du helt rätt, rätt var det är bor hon där nere och räkna inte med att få hälsa på;)

2011-03-08 @ 22:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0