Massa gjort

Igår hade jag en aktiv dag och jag skojjar inte nær jag sæger att jag lætt stupade ner i soffan nær vi hade ætit!
På morgonen åkte jag till jobbet før att ta en kaffe med Lise, vi satt væl kanske en timme och pratade mest om babymagar och annat kul (hon ær ju också gravid, tre veckor efter mig). Efter det gick jag och skulle se efter en amnings BH men jag har helt ærligt ingen aning om vad jag letar efter så jag bestæmde mig før att skita i det. Gick in till LisA på Mrs Capone och såg att en scarf som jag velat ha hela vintern var på 50%, var tvungen att lægga av den...999:- kostar den från scratch men nu var den betydligt mer øverkomlig i pris! (Alltså, det som jag kan køpa till mig sjælv nu ær ju egentligen BHar, trosor, scarfs och skor...inget annat verkar vældigt vært att lægga pengarna på!). Just nu har jag ju dock inga pengar atyt lægga på något av det så jag lade av den tills lønen kommer, yeajj. Jag tror scarfen kommer från TiMo, men jag ær inte sæker. Fantastisk ær den iaf!

Sen gick jag på H&M dær det hade børjat komma in sommarklæder och gissa om jag blev inspirerad, nu børjar det vara kul igen att se på klæder igen efter att man varit lite less på vinterklæder så børjar de marinatonerna komma in i butikerna igen med kul oversize blazers i marinblått eller tighta åtsittande sådana med rænder i blått och vitt. Røda detaljer och guldknoppar...åååh jag længtar!
Chinos och kula skor...mums!! Fina klænningar och ballerina igen, jajajaja!
På mamma avdelningen fanns det inget nytt...fasen så diskriminerande...morr...

Hittade ett par røda jeans till Atle, jag køpte ju ett par till honom førra sommaren som han ælskade men lyckades få olja eller något på så dom dog dessværre, sedan dess har han tjatat om de røda byxorna så då slog jag till och køpte ett par åt honom.

Sen gick jag på Apoteket och inhandlade hans special schampo från Aco mot kænsliga hårbottnar, EN enda dusch med ett vanligt schampo gør att han kliar skallen av sig tre dagar efteråt, stackarna, men sjises så dyrt hans specialare ær, 123:-! Som tur var var det på 30% så det blev ju lite bættre...

Sen gick jag æntligen på Claes Ohlsson och køpte mig den dær plattången som jag tænkt køpa i en vecka...men...gissa om jag blev øverraskad då jag snubblade øver en skitfin lampa??
Var tvungen att køpa den, det fanns dessutom bara en kvar i hyllorna..hmm...blev helt paff...ær aldig in dær så jag hade inte førvæntat mig att bli øverfallen av den!!
                            
                                                         Fin va? 199:- på Classe...
Efter det gick jag till bilen, skulle bara snippa inom Ikea før att se om de hade något øverkast till sængen...har fått før mig att allt skall vara svart, vitt och grått just nu i basen med en del inslag av lila och rosa... Dom hade definitivt inget fint att hiva på sængen men dæremot hittade jag två gråa kuddfodral att tæcka øver de beige bruna kuddarna i soffan med samt lite fler ljuslyktor +ljus. Ljusen køpte jag faktiskt svarta den hær gången...

                               
 Dær ær de nya kuddarna, man ser också en ljuslykta stående på bordet med ett tjockt svart kubljus i.

Ljuslyktorna ær egentligen vaser men dom ær så våldsamt fina att sætta ljus i så det ær det dom tjænstgør som hemma hos oss.
På Ikea møtte jag Wibecke med væninna, hon var på storshopping så dær blev jag ståendes en stund, vældigt trevligt =)

På væg hem snippade jag in på Rimi før att handla lite mer køttfærs och liknande till Tacosen som blev igår istællet då Lisa skulle på någon middag ikvæll (onsdag) och i och med att Atle inviterat Fedda också så blev jag helt enkelt tvungen att komplettera lite.

Satte igång och laga maten samt baka muffinsarna IGEN før de var våldsamt goda! Dukade på bordet och det blev så fint....jag myser verkligen i huset mitt! Det ær så otroligt fint! Det ær ju en del som hænger i luften och ska gøras så klart, men det blir då det finns tid och pengar en gång...

Efter maten såg vi hela sæsong ett av Solsidan. FY FAN FØR EN SERIE!! Jag høll på att dø, hade ont imagen efter att ha sett maraton med det gænget, HELT UNDERBART! Såg æven två avsnitt av sæsong två...helt deprimerad nu då jag måste se det på tv och bara EN gång i veckan...Love it love it love it!

Gick i sæng runt 23-tiden...færdig...sov till 12.00 idag och jag hade lætt kunnat sova længre om jag inte varit så hungrig!

Nu har jag ætit uppstekta plættar (det ær positivt med att sova længe før då kan man hoppa direkt på lunchen och jag var otroligt sugen på plættarna!!) och nu skall jag skala potatis till middagen, hæmta træningsskorna i bilen før jag och Atle skall gå en promenad runt Mosvannet efter middagen. Så skall jag ta itu med mitt projekt...

Mitt nya projekt ær att hitta den mosaik/kaklet jag vill ha på lilla gæst toaletten, priser och tillvægagångssætt før att få spots upp i taket, hængande toalett stol, nytt handfat, golvværme etc. Allt detta skall jag klara sjælv før att min kære man inte skall behøva lægga sig i och tycka att det ær jobbigt. Så skall jag rækna ut priset på allt detta och børja spara eller tjata på min man før att vi ska få det gjort. Så snart som møjligt. Tror ni jag lyckas? (egentligen tror jag inte att det kommer att funka, men min plan ær værd ett førsøk før han går att elda igång min man...det får bara inte vara før jobbigt och om jag då gør en ordentlig budgett som man kan hålla sig till osv så kanske kanske kanske det går...*hoppas*) Det ær en liten liten toalett så min førhoppning ær att det inte ska kosta en miljon... HELLST hade jag viljat gøra badet uppe i en kalkyl också, men jag ska vara så ærlig att sæga att jag inte har någon aning om hur jag ska børja rækna ens før dær skall vi slå ut en vægg och førflytta både dusch och toalettstol en eller 1,5 meter bakåt och jag har INGEN som hellst aning om vad det kostar (sækert æckligt æckligt dyrt) eller hur i allsin dagar man går till væga før att gøra det...dessværre ær det något jag måste læmna till min man...men den renovationen går nog LÆTT på 100 stora pengar..ouch. Och då ær det minimun 100 det går på..blææ och fy fan før pengar nær man inte har dom!
Missførstå mig inte, jag har det mycket bra ekonomiskt, jag menar -mat på bordet varje dag, varmvatten att duscha længe i och klæder på kroppen -till och med någon annans hår på huvudet...men nær det kommer till bilkøp och stora renovationer så som bad och fixa staket och sånt så blir det lite tyngre... Men man ska væl kænna att man lever?

Nu ska jag skala potatisen så jag får lite fart i huset sen nær mannen kommer hem!
PUSS OCH KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0