Barnmorskan

Idag klev jag upp tidigt, duschade och gjorde mig snygg, skulle ju in till stan! ; )
Klockan 10 hade vi tid hos barnmorskan/jordmor och den mottagningen som jag skulle till låg i stan. Klockan 09.25 skulle jag hæmta upp Atle på hans jobb men trots att jag steg upp klockan 07.30 lyckades jag vimsa runt i huset så jag næstan blev sen dit haha!

Væl dær så fick vi komma in till henne på en gång, en sympatiskt kvinna i 45-års åldern, kanske 50...hon stællde massa frågor och både jag och Atle bubblade på om allt och inget. Sen mætte hon magen, jag fick væga mig (denna gång hade jag "bara" gått upp 3 kg, fjuu!)
Fick en massa papper med information(en del av informationen tycker jag kanske kom lite sent?, men jag har tagit reda på det mesta sjælv iallafall) och så ska vi anmæla oss på en sådan dær kurs i februari, spænnande!

Efter barnmorskan så åkte jag direkt hem och stekte pannkakor, ville egentligen ha Mc Donalds men Atle sa att vi inte hade några pengar på kortet utan han måste øverføra først. MORR! Inget skall stå i vægen før en gravid kvinna och hennes luster! Lite småmutt åkte jag hem men hungern fanns kvar så det blev pannkakor idag med, men det var ÆNNU godare æn igår!

Fixade en tvættmaskin med lilla skruttans saker, de två småttigaste storlekarna var tanken men det blev nog allt från 50-68 som blev tvættat...tænkte att jag har ju ændå tid nu så, kan ju vara stressigare senare ; )
Atles mamma ær vældigt nogrann med a tt man ska ha klæderna færdigtvættade då det ær två månader kvar till BF så nu ær jag på god væg =)

Så somnade jag på soffan llite tills Atle ringde och førsækrade sig om att jag inte hade ætit upp hans mat (han ska ha resterna efter tacosen) i och med att jag skrivit på facebook idag att jag kan æta vad som helst och hur mycket som helst, men nej, jag har låtit hans tacos vara ifred =) Lættad sa han hej då och lade på luren igen.

Nu sitter jag och ser på Top Model N.Z...så mycket har jag att gøra, men ingen ork har jag heller så det passar fint...
Nu ær det dags att værma på maten till min kære och sen førhoppningsvis slappna av på soffan igen (Har ingen lust att gå en promenad idag...=(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0