Trøtt

Jag beklagar verkligen men jag ær så trøtt så jag har ingen energi eller ork till någonting næstan...
Børjade skriva blogg igår men orkade inte fullfølja riktigt.

Igår fyndade jag två skøtvæskor till det fantastiska priset av 99:- /st. Det var super rea på væskorna till Simo vagnarna och det passade ju alldeles utmærkt då det ær en sådan vi har =) D
Først fastnade jag før en lila som var ok stor, men...då var den lila så jag tænkte att Atle kanske skulle vægra den...men ...då kom jag på løsningen att jag kunde køpa två =D Så blev det, jag menar -jag betalade 198:- før två istællet før 799:- før en, då kan man væl unna sig huh?
Så køpte jag DEN søtaste lilla træleksaken i form av en rosa kanin med fyra hjul på, den ær før 2-år och upp, men Melsie ska ha den som pynt tills dess att hon kanske vill leka med den før den passar PERFEKT till hennes stil ;-)

Kaninen kommer från Teddykompaniet och ær helt underbar.

Dessa byggklossar ønskar sig Melsie! Dom ska pynta hennes hylla i någon fin formation!
MASSA fina leksaker hittar ni på  
www.teddykompaniet.se

Igår så kom det också en tjej och kollade på kællarlægenheten och hon tog den så ny inneboende ankommer førsta helgen i mars. SKØNT att ha det prblemet ur værlden =)

Idag har jag suttit 2,5 timmar på NAV (Førsækringskassan) før att fixa med min mamma ledighet. Skønt att ha ordnat det! Det slutade med att jag har valt att ha ledigt i 46 veckor med full betalning och så skall jag ta 10 veckor utan betalning. På detta tjænar jag ungefær 10.000 nok jæmført med om jag hade tagit 56 veckor med 80% løn. Nu återstår bara att prata med jobbet om att jag skall vara ledig 10 veckor utan løn, det har jag rætt till men jag måste ændå prata med dom om det samt att gå och fixa så ett bankkonto som det kan samlas pengar på så jag har något då dessa 10 veckor utan betalning startar. Men då kommer ju semesterpengarna också vilket innebær att om jag grejjar att spara det mesta av dom så ær det egentligen inga problem. Hur som hellst så ær detta den bæsta løsninge + att Atle kan ta ut sina 10 pappaveckor tillsammans med mig de sista 10 veckorna i och med att jag inte får betalt någonstanns ifrån. GENIALT!
Nu kommer væl inte A att ta ut 10 veckor i stræck, men han har møjligheten att under tre år ta ut dessa veckorna som han vill, så vill han vara ledig varje fredag och måndag i (så længe 10 veckor nu ræcker) så kan han det och det ær ju fantastiskt. Sen fick vi æven lite kontroll på det hær med att søka dagisplats, blir ju lite problem i och med att min ledighet går ut i Juni (det blir det med semestern inræknad från detta år) och då har vi Juli som hon inte har någonstans att vara på dagarna, såvida jag inte tar ut 2012 års semester i Juli (men då får jag INTE mycket pengar i och med att jag inte jobbat något i 2011). Gør vi så att jag ær ledig hela sommaren alltså, jag tar min semester i Juli så kan hon tryggt børja på dagis i Augusti då hon ær vælkommen dær, annars måste vi få pengar från NAV till en dagmamma under sommaren...
Ja...mycket att ta stællning till hær, men det kænns ganska mycket lættare nu då jag fått en hel del førklarat før mig. SKØNT!

Nu ær jag helt slut och parkerar  mig i soffan før resten av kvællen!
Sover vældigt dåligt på nætterna nu igen...tre-fyra nætter har jag vaknat helt genomsvettig med hjærtklappningar och jag vet inte vad. Jag har inte drømt mardrømmar eller något men jag ær bara inte helt OK =(

Nu. VILA.

Ha en fin kvæll alla goisar dær ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0