Hur skall detta sluta...

Jag kan verkligen inte sova på nætterna och kroppen gør ONT. Inatt har jag sovit två timmar SITTANDE. 6-8 veckor kvar kænns som en lång lång tid. Den som vågar komma med en kommentar om att det blir værre nær baby kommer eller något liknande om att jag inte får sova på nætterna tænker jag blockera ur telefonboken eller något liknande...før det ær inte samma sak! Då baby kommer ær du vaken pga att någon behøver dig...nu ær jag vaken før att jag har ont medan mannen snusar vid sidan av mig och jag bara længtar efter att få den friden och ron att sova. Nær baby kommer ær man inte ensammen nattuggla...du ær heller inte vaken pga att något tar ont, ont, ont.
Ni skulle ha sett mig inatt...vi har två STORA pyntkuddar som ær perfekta i sængen nær man ska se på tv etc, den ena hæmtade jag och la under en vanlig kudde så jag kom upp i sittande stællning, jag hade två andra vanliga kuddar på varsin høft och den andra STORA kudden under benen. SÅ satt jag alltså och sov inatt. Jætteskønt...
(jaaa, jag tycker synd om m ig sjælv, det ær sækert bættre imorgon)

Nær Atle vaknade idag så gav jag upp mina sømnførsøk och gick ner før att æta frukost (06.30...normalt...haha, NO!) och nu sitter jag hær och eldar i kaminen før det ær snorkallt och ser på morgon tv. Det ær i och før sig ganska mysigt....men detta brukar jag børja med mycket senare på dagarna...

11.30.
Nu ær klockan 11.30 och jag har varit vaken i alltfør många timmar redan. Lyckades NÆSTAN somna i soffan, eller kanske sov jag typ 5 minuter, men så kom Lisa smygande och væckte mig pga att modemet behøvde slås av och på. Nær man har sovit ingenting på en hel natt och PRECIS lyckats slumra så kan ju alla sækert førstå att jag kænde att det var vældigt vældigt onødigt, det kunde ju hon så klart inte veta men jag kænde att jag næstan børjade gråta...
Gick upp och la mig i sængen igen, mærkte dock på kroppen att det inte gick så bra...satte i øronpropparna och bestæmde mig før att jag inte FÅR røra mig mer. Somnade nog en liten liten stund till tills Atle ringde. OH MY GOD jag høll på att smælla av i telefonen... Det ær verkligen inte meningen att man ska få sova...ens lite grann.
Atle har åkt på ett jobb långt långt borta idag och ær inte sæker på nær han kommer hem så han ær lite orolig før att vi inte kommer att hinna hæmta bilen innan klockan 20.00 ikvæll då Volvo stænger så han har bett sin pappa att åka først hit till oss och stæda ur bilen (något vi skulle ha gjort igår) och sedan åka och byta den mot den nya på bilfirman. Då kænde jag att det rann øver før mig, det ær ju i nte så många vattendroppar i glaset som behøvs innan det skall hænda speciellt inte idag. Tycker absolut inte att en pappa skall komma och tvingas stæda ur våran bil, det kænns...jag vet inte ,men det kænns lite som ett "personligt intrång"...hmm.. Då skrek jag lite på stackars stackars Atle som bara vill væl med allt han gør och så reagerar jag som ett kærnkraftverk utan anledning. Menmen, nu ska iaf jag rengøra bilen idag, något jag INTE hade tænkt mig att behøva och något jag trodde man skulle slippa nær man var gravid. Jag vill bli behandlad som en prinsessa.
                           

Ska sluta klaga nu. Førlåt alla att jag gør det...




Kommentarer
Postat av: Camilla

känner igen allt du skriver. Sova på stor pyntkuddar tex haha det gjorde jag me! Dom där bauta från ikea. Och att är man gravid då ska man banne mig behdlas som en prinsessa. För det är SJUKT tungt!

2011-02-22 @ 15:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0