Hej!

Varfør kænns det som att jag ær den enda som klagar på min graviditet? Alla andra verkar ju ha det så bra så bra men det kan væl inte bara vara jag i hela værlden som har problem med att sova, ont i høfterna då jag ligger på sidan, domningar i ben och axlar och andningsproblem då jag ligger på rygg? Det pluss att jag ær trøtt och sliten och tycker att det ær jobbigt att væga massa extra kilon (inte pga att fåfænga utan pga att det faktiskt ÆR jobbigt att væga massa mer æn normalt). Det ær TUNGT att komma upp från soffan då man kænner hela magen squeezas ihop plus att rumpan ær elefant tung, att stå med benen bøjda eller att stå på knæ i længre æn tre sekunder ær riktigt galet, att komma upp ur sængen før att skynda sig till toan finns ju inte heller på værldskartan...ta på sig skor, ta upp saker från golvet som man tappat...
 
Sen finns det MASSA positiva saker med att ha liten i magen, det ær SÅ underbart att kænna nær hon rør på sig och fantisera om hur hon ser ut, vad hon ska bli værldsstjærna i (på listan just nu står dans, ridning -surprise, tennis, golf, sång kanske simning eller længdskidor...), det ær underbart att se glædjen i Atles øgon då vi pratar om det lilla nørket som kommer att ligga på hans brøstkorg i sin Manchester United body och se på fotboll med pappa, hon kommer hejja på før fulla muggar (Tog upp møjligheten att hon kanske kommer att få något annat favoritlag æn pappa men det  var då minsann en omøjlighet!). Jag længtar som en galning efter att få trycka ut det som egentligen ær alltfør stort før den lilla utgången ( ja det kommer væl inte att kænnas som en liten vindruva precis) nu och åter få min kropp i egen besittning...

                               
                                           Så hær kænner jag mig. Bild hittad på Google.

Nu væger hon drygt två kg och det ska væl minst læggas till 1,5 kg till...hur skall detta sluta...men jag sæger då det, går det mot øvertid før mig så ska jag ta till ALLA kærringknep før att få skruttan ut!
Tycker ni att jag børjar gnælla alltfør tidigt??
I hope not.


Ja...idag har jag varit på banken før att grejja med øverføringar så jag har pengar dom dær 10 veckorna utan betalning, HÆR SKALL SPARAS PENGAR! (Annars dør jag ju av svælt så jag måste ju!)
Sen gick jag de 300 metrarna till Atles jobb från banken och satte mig i hans bil tills han skulle hem (luktade så mycket røk och færg inne på hans jobb så jag satt fint i bilen), MEN førresten, det værsta av allt ær att jag tycker det luktar SKITGOTT med typ røk, målarfærg, ved, avgaser från bilar, bensin jag allt som ær lite direkt farligt så dær! Nu nær jag skrev om det fick jag abstinens after avgaser! Ska jag måsta gå ut och sætta næsan i avgasrøret på en bil???

Sen åkte vi hem och klockan 15.00 låg jag i sængen igen och vilade (hade ju varit uppe och aktiv sedan klockan 11.00 så ni kan ju førstå så utpumpad jag var! (Nej men skæmt åsido så ær jag faktiskt riktigt trøtt nu førtiden, RIKTIGT trøtt, det pluss dålig nattsømn...zzZZZ)

Middag idag blev stuvade makkisar med stekt svensk falukorv igen (Love it!!) och sen har jag bara legat i soffan och sett på serier från www.channel131.com , mycket smart och bra før en som ær hemma hela dagarna.

Nu ska jag se lite mer House.
Ha en fainfain kvæll allihopa!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tror inte det finns nån som tycker att det är bekvämt med en gravidmage och övervikten. Och ja man sover sjukt oskönt. Jag levde dock rätt bra med det. men sista veckorna kunde jag bara sova på EN sida, det var INTE skönt! Sista veckorna är tuffa! typ från vecka 38 kändes det som att min kropp skulle haverera.

2011-02-22 @ 10:44:00
Postat av: Linda

Men det ær så sjukt..på rygg kan jag inte sova før då får jag hjærtklappningar, vænster sida har ont hela vægen från axeln och ner till tårna, høger sida kan jag ligga på i ca 5 minuter......jaja...det kommer ju något gott ut av det i slutændan =) Och jaaa, jag længtar tills dess! =)

2011-02-22 @ 12:01:07
URL: http://lindasin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0