Så liten och sjuk

Tycker så synd om min sjuka lilla hjärtevän. Ögonen klistrar igen idag på nytt och det som igår såg ut som dom blev bättre...imorse så fick hon inte ens upp det ena ögat och nu har det andra börjat på riktigt också. Sen har vi näsan som konstant rinner (verkar dock inte göra henne något då snor tydligen är jättegott?), men värst av allt...hostan... Idag har vi för första gången sedan i måndags varit utanför dörrarna, jag kände mig insnöad (haha!) och behövde gå till affären och handla det enda hon äter, fruktmos. När hon satt där i vagnen med trötta, röda ögon fick jag så dåligt samvete att jag nästan sprang. Men tror nog hon också hade gott av lite frisk luft, även om den var ganska kall.
Upptäckte att snön som föll imorse ligger kvar men på vägarna har den ju smält och nu på eftermiddagen så är det ishalka! Jaja, jag älskar kylan och snön den här årstiden så mig gör det inget:-)

Har varit lite kreativ idag och fixat adventsljusstake med några ljus jag hade hemma och även satt upp halkmattor i trappen. Det är faktiskt två barn som halkat i den redan sedan vi flyttade hit så det var ganska viktigt att få det gjort. Tack Jessica för tipset!
Mattorna är beställda från Ellos och helt geniala och ganska snygga om du frågar mig!;-)
Bild kommer senare.
Nu ligger gumman och vilar och jag gör väl typ detsamma. Atle är och leker med några kompisar (kan väl knappast kalla att spela Playstation något annat än det?) och jag ska snart äta fredagskrabban och har laddat upp med godis inför idol, senkväll med Thomas och Harald, Big brother och kanske film:-). Fredagsmys kan vara mys även om det bara är jag och Mellie:-)


Kommentarer
Postat av: Malin och tjejerna!

Hon mådde nog bara bra av lite luft, min bvc sköterska säger att promenader så länge dom sitter i vagn inte gör nått! ( sålänge det inte är snästorm, ösregn eller 40minus såklart:) frisk luft är bara läkande! Hoppas hon blir bättre! Ögonen är inte kul!! Leah har redan haft det två gånger i år:( hoppas du slipper för det kliar som fan!!Trevlig helg på er

2011-12-02 @ 18:47:48
Postat av: Jessica

Men huvva, krya på lillhjärtat!

Varsågod för tipset, tycker det blev huuur bra som helst!

(hoppas man slipper trilla i trappan fler gånger nu!)

2011-12-04 @ 14:42:39
URL: http://jessicaeriksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0