Nej

Inte denna kväll heller. Har gjort en dag prick efter "babyregelboken". Hon fick inte sova för länge på morgonen, hon har tagit två lurar på 45 min vardera. Jag har väckt henne från båda så hon inte skulle sova för länge.
Läggningen gick fint på kvällen men problemet är att hon vaknar och kan inte somna om... Nu har hon just somnat och vi ska upp kl 05.00. Undra hur det ska gå med en stressad/livrädd mamma och en megatrött baby imorgon på alla flygen. Om dom går. Det är minst sagt storm ute. Hagel blandas med fruktansvärd vind och åska(!?). Jag menar det, jag är livrädd. Undrar vad jag gett mig in på.

Som ni förstår så blir det bloggpaus nu i ca en vecka, bloggar om jag får chansen så klart! Mammen och pappen bor dock lite taskigt till för det trådlösa internetet;-)

Tack för alla tips och har ni fler så kom med dom!!!
Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Malin och tjejerna!

Hon har nog fått in en vana, fortsätt som du gör så ska du se till att det löser sig.

2011-12-14 @ 08:09:20
Postat av: Jessica

Det spelar nog tyvärr ingen roll om man gör enligt "regelboken" eller ej. Alla barn är olika och man måste prova sig fram.

Jag tänkte på att M är ju 8 månader nu och det kanske räcker för henne att sova EN gång på dagen? Jag vet inte vad ni har för rutiner men efter lunch så kan hon sova typ två timmar?

Det är bra att du väcker henne på morgonen, annars kanske hon vänder dygn och det är ju inte alls så kul..

Om problemet är att hon vaknar och vägrar somna om så måste man liksom ta den striden på samma sätt som med läggningen.. Inte tända lampor, inte prata och leka med dem - visa att det inte är morgon och dags att kliva upp. Gråter hon när hon vaknar? Funkar det inte att bara ge nappen och låta henne vara..? De brukar ju acceptera det eftersom de vanligtvis fortfarande är trötta.



Hör av dig så vi kan ses nu när du är här!!! Hoppas alla flyg och allt kring det går bra för er!

2011-12-14 @ 13:14:37
URL: http://jessicaeriksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0