Försova sig?

Idag skulle jag kliva upp tidigt, ta en lång varm dusch, piffa till mig, sätta mig ner i köket med en kopp kaffe och lite frukost inför jobbdagen. Skulle helt enkelt få en kanonstart.

Istället vaknar jag kl 09.14. (jag börjar jobba kl 10).
Där ligger vi, alla tre i familjen, och snarkar ikapp, den ena högre än den andra och värre än den tredje. Då ställer jag mig frågan, HUR är det möjligt i en småbarnsfamilj? För det första brukar Mellie vakna och vilja ha mat. För det andra har Atle aldrig sovit längre än till åtta i hela sitt liv och för det tredje hade jag ju ställt en klocka. Jaja. Jag kom mig fort på benen och piffade till mig, utan dusch dock och väckte sedan resten. Mellie fick ny blöja och kläder av mig medan A gnuggade gruset ur ögonen och klädde på sig. För till saken hörde ju att de skulle köra mig till jobbet pga att de behövde bilen senare under dagen. Nåja. Allt slutade med att jag kom tio minuter för tidigt och att jag fick beröm för outfit och utseende. Pyttpytt!

Det var en härlig dag att jobba. I Norge är det många som får lön idag och i december så bjuder staten på halva skatten, det vill säga att man får nästan dubbel lön denna månad. Detta i sin tur leder ju till att det blir långa köer i bankerna för att folk vill sätta in de extra pengarna på sina sparkonton. Eh. NÄ!
Detta resulterar i sinnessjuk omsättning i butikerna då folk SPENDERAR. Och, detta betyder i sin tur att det är sjukt kul att sälja dyra märkeskläder till medvetna norrmän;-)

Nu har Mellie somnat i sin egen säng och idag tog det ca tio minuter, ingen grining. Kan det vara så lätt?

Nu är det idol!


Kommentarer
Postat av: Malin och tjejerna!

Det kan vara så lätt!

Men det kan också komma bakslag, det kan störas vid eventuella sjukdomar och eller någon gång om man tänkt att åh idag vill jag mysa lite i vår säng och så får dem för sig att det ska vara så igen! Men jag känner ju bara mina egna flickor, din kanske inte är så:)

2011-12-09 @ 21:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0