woopsi!!

Spænnande natt inatt!
Har haft ungefær 17.000 værkar! (tydligen førværkar då det gav sig fram emot klockan 10 på morgonen, but still!)
Vi gick och la oss runt 00.00 och då kænde jag att något hænde i kroppen. Fick en redig værk som gick runt i ryggen, ner i benen och i "fiffilude". Næmnde den till Atle men lyckades somna efter en stund. Værken i ryggen slæppte dock inte men den gick att leva med.
Sov oroligt fram till klockan 02.00 och vaknade till då och då med lite ontar...klockan 02.00 kom dock en sådan dær riktig rackare igen, GØTT! Den høll i sig i ungefær en minut och var ond ond. Då tænkte jag, hm, jag KAN inte ha inbillat mig det dær? Efter 12 minuter kom en ny ond rackare och så dær høll jag på fram till klockan 06.30 ungefær. Koncentrerade mig mest på att førsøka få sova mellan ontarna och det gick helt OK, men ryggen, ryggen værkte hela tiden. Men som sagt, den kænslan ær man ju van vid från mensont så det gick fint. Ljumskarna hade en intressant smærta dock, hm.

Somnade till sist och vaknade av att værkarna kom allt mer sællan, avstånden mellan dem blev från 9-12 minuter till 30 minuter och så småningom 1 timme...

Slutsats av detta: Bring it on, jag skall rida ut dessa værkar och få en egen melon! Men jo, fi fasen det kommer att gøra ONT! Detta var ju bara en liten førsmak av vad som kommer, men det var coolt och I want more ;-)

En annan sak som jag reflekterade øver var att jag blev lite osæker på smærtlindring. Kænde att det var ganska så skønt att ha kontroll på vad som hænde, æven om det var ontontont och det kommer att bli tusen gånger værre (kanske) så hade jag koll på vad som hænde. Men lustgas och sådana grejjsmojjs ær ju sjælvklart...men kanske får fundera lite på den dær epiduralen och helt enkelt se situationen an lite beroende på hur det går.

Idag har jag fortsatt storstædningen av huset, golven nere ær nu skinande rena och det luktar gott. Terrassen ær snart færdigbyggd, staketet ær på plats, golvet har byggts ut och ja, det blir så fint så det kommer inte att bli klokt!

Nu ska jag och A åka och læmna tillbaka en film vi såg igår (Paranormal Activity 2, kanske var skkræcken som gjorde mig upprørd så jag fick værkar? haha) sedan har jag lust att hitta en plats som heter Anita's Treasure Chest dær jag har snokat upp en riktigt fin runt soffa med ett litet solskydd, den kan också gøras om till två soffor och ett bord...till terrassen så klart =)


Tænkte då ha denna stående i solhørnan bredvid solsængarna...vad sæger ni? Har ni lust att komma på besøk i sommar och relalalaxa i trædgården min? =D


Kommentarer
Postat av: Malla

Wooow, snart sätter det igång PÅ RIKTIGT. Och ja, det vore inte helt dumt att komma och mysa med er på er snygga terass. Kram!

2011-04-09 @ 13:37:42
Postat av: Malin och tjejerna!

Åh underbart!!! Snaaaart, nu är det verkligen igång! Du får känna efter om du behöver epidural då du är där...Men jag håller med dig, gillar också att ha kontrollen, risken är ju att det drar ut på tiden vid sådan smärtlindring. Spinalen som jag tog (med Leah!)satt i en timme och under den tiden kände jag ingenting och värkarna avstannade helt, men det behövdes för att jag skulle orka vidare för dom kom tillbaka i en jävla kraft när den gick ur och plopp så var vattenmelonen ute:)

Detta kommer gå kanon, du kommer klara det galant för det vet jag Linda! Goooo, lycka till!!

2011-04-09 @ 15:23:08
Postat av: Johanna

kanske föds det barn just nu...gah! spännande, styrke-kram!

2011-04-09 @ 20:47:45
Postat av: Johanna

Tack för tipset har haft the hills marathon här :) Vilken bra sida.

2011-04-10 @ 13:26:45
URL: http://johannaty.blogg.se/
Postat av: Madde

SPännande:D SNart kanske din bebis tittar ut:D Håller tummarna!



Och super fiffig och fin solsoffa/bord du hittade där:D

2011-04-10 @ 16:30:11
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Postat av: Maja

spännande! snart snart snart :D



och du, utemöblerna var tokmysiga ju:)

2011-04-11 @ 08:49:16
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Kjelle

har lill-skruttan kikat fram tro? :)

2011-04-11 @ 08:50:10
Postat av: Isabelle

Dags att gratulera måntro..? Supergrattis till er om så är fallet!

2011-04-14 @ 20:27:40
URL: http://bella82.blogg.se/
Postat av: Madde

Jo jag vet, bara att stå ut. Man längtar bara mer och mer! Ni då? Har ni fått er lilla bebis nu? Länge sedan du bloggade så jag anar nästan det?;) Grattis i så fall. Ser fram emot att få läsa mer om det!



Kram

2011-04-18 @ 12:40:34
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0