Ny Linda nu med Bebis =)

Hon har æntligen kommit min ælskade lilla knodd, eller Hylert som ær hennes nya smeknamn =)
De flesta har ju førstått att det ær dærfør jag inte har skrivit hær på två veckor, beklagar det men med både man och ny bebis i hus varje dag ær det faktiskt så att tiden inte ræcker till allt man vill gøra. Nu har pappa dock återgått till arbetet efter sina två pappapermissions veckor och mitt och Mellies liv skall komma in i nya rutiner med bara hon och jag.

Hon føddes alltså efter trettio långa timmar med værkar, massa bading, duschning, lustgas och till sist guds gåva till kvinnan -Epiduralen. Kan inte før något i værlden komma på en anledning till varfør en fødande kvinna inte skall ta något som underlættar livet något så otroligt som den sprutan gjorde! Låg och pladdrade och skrattade och småsov efter att den (hjælten) kom in i mitt liv =)

Nåvæl, skall skriva førlossningsberættelse senare, måste skynda på med detta inlægget nu innan Prinsessan vaknar igen och skall ha mat och bløja =)

Hon kom till oss den 11 April 2011 klockan 03.05 på morgonen. Hon var det mest perfekta jag någonsin sett med sitt kolsvarta hår (YES!) som det fanns mængder av dær på toppen av hennes lilla kropp. Hon vægde 3425 gram och var bara 50 cm lång. Jag trodde ju att hon skulle komma ut som en færdigbakad basketspelare but no no, hon var petit och nætt. Har jag sagt att hon var værldens søtaste?Hær hemma går allt bra, skrållan æter och æter och æter och bajsar och sover. Jag førsøker stjæla till mig lite vaken tid med henne de korta stunder hon ær vaken och då ær det mest pussing det går i =)
Allt går vældigt bra med amningen, man kunde tro att jag inte gjort annat haha. Det ær væl i och før sig det enda jag har gjort de sista två veckorna, agerat matstation, men det ær vældigt vældigt mysigt.

Har insett att jag INTE skall gøra upp några tidsplaner før det ær iallafall något som jag får lite lætta stressattacker av. Dær står man i hallen, allt ær færdigt och baby ligger i vagnen eller sitter i maxi cosin, då hør man VÆRLDENS brakare i byxan och vet att det ær dags att byta bløja igen, fast man gjorde det før fem minuter sedan. Om man då børjar kænna att man redan ær sent ute så ær det ja...sjukligt stressande.

En annan sak som jag ær vældigt glad før det ær att vi har tvættmaskin i huset, HERREGUD så man tvættar!! Har bursit upp torkstativet ut på terrassen så klæderna torkar tack och lov med racerfart!

Nær det gæller terrassen så har jag och A inte legat på latsidan, vi har næstan slipat hela terrassen så snart skall vi olja den så den får en fin ny færg æn det gamla gråa (hehe, som vi målade dit førra sommaren...en riktig bom det).

Nej, nu vaknar skatten, hær kommer en liten bild eller två.







Sen har sommaren kommit till Stavanger och det ær fantastiskt! Træden ær grøna, blommorna blommar och jag kommer faktiskt i ett par byxor igen! Underbar tid framfør oss och detta kommer bli den bæsta sommaren i mitt liv =)
Længtar tills ni kommer Camilla och Milou!


Kommentarer
Postat av: Malla

Hihi va fint att få några rader från dig även om jag såklart vetat att du fött barn och agerat nybliven morsa senaste veckorna. Melsan är bedårande, du likaså! Puss på er.

2011-04-26 @ 12:35:27
Postat av: Maja

Grattis! Vilken lite prinsessa:)



Nu vill jag bara att tiden ska gå snabbt så att mina två små knoddar också tittar ut. Vill lukta på dem, pussa och bara titta på dem. Har redan nu byggt upp en bild av hur perfekta och fina de kommer att vara:)



Ta hand om er!

2011-04-26 @ 14:08:59
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Camilla

Välkommen tillbaka! Kul att se lite mer bilder på sötnosen!



Längtar med till vi kommer till sommarland! Dock nervös ;)

2011-04-26 @ 14:23:48
Postat av: Johanna

Grattis!! Vilken skönhet :) Härligt att höra att allt gått så bra. kram!

2011-04-26 @ 20:08:31
URL: http://johannaslivochlev.blogg.se/
Postat av: Kjelle

GRATTIS GRATTIS till er lilla sötnöt!

underbart fin..



önskar er all lycka!

stort lass med kramar

2011-04-27 @ 09:18:05
Postat av: johanna "gbg"

Åh, kan inte sluta skriva GRATTIS överallt! En riktig liten prinsessa ni har knåpat ihop. Njut! Kram

2011-04-28 @ 21:03:09
Postat av: Madde

Gud så söt hon är, helt underbar!

Även skönt att höra att amningen går bra:) tycker bara att jag hör negativa saker och att det går dåligt för alla. Detta gav mig lite hopp:)

2011-05-01 @ 21:54:51
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0