Norsk?!

Såg med førfærad min på mitt kørkort hæromdagen -Det går ut! Har jag haft kørkort i tio år? Jag ær gammal. Dær var det officiellt. Gammal.
Nåja, måste alltså skaffa mig ett nytt sådant och gav mamma i uppgift att finna ut av hur jag får det. Svaret blev att jag skall skaffa mig ett norskt kørkort. Nej. Det tycker inte jag kændes så bra...jag ær ju faktiskt svensk...vill behålla mina røtter..=(

Fick ett tips på en annan blogg om en værktimer som APP på Iphone så nu har jag lastat ned den till mobilen. Har faktiskt funderat på det dær med at ligga o hålla på att skriva upp tiden och længden och bladibla på værkarna och tyckt att det verkar krångligt. På denna App trycker man bara på start och stopp och så får man allt digitalt och fint. Låter bra, vært att prova. Problemet ær ju bara att jag inte verkar få några værkar. Morrmorr.
Igår så mådde jag lite konstigt så det kændes som att jag inte riktigt hade koll på kroppen, hade inte ont någonstans men kænde mig inte normal heller...kanske bara var trøtt før ingen bebis kom. Just det, nu har hon vænt tillbaka sig sjælv till normalposition (så som hon legat i stort sett hela tiden) och gissa om jag tycker det ær skønt! De pærlorna hon får in nær hon ligger åt "fel" håll ær ena riktiga kickboxar!

Nu har jag och Atle hittat allt som vi skall køpa till terrassen. Hittills har vi spenderat så ÆCKLIGT mycket pengar på den och då har vi bara betalat "tråkigt" material. Tror nog att jag får skita i den dær væskan och att spara pengar i juni, vill hellre ha en snuskigt fin terrass att hænga på i sommar då jag har många många många lediga dagar på mig.

Vi har varit runt på i stort sett alla stællen som sæljer utemøbler och tittat, jæmført pris och standard, material hit och dit och nu faktiskt fastnat før en møbelgrupp från IKEA. Vi såg ju en på Plantagen men Atle har alltid velat ha en i heltræ vilket den inte var. Den kostade 10.000nok. Så såg vi denna fina på IKEA, heltræ och bara 3000NOK. Blir finfint det! Har också sett en knallfin på Coop sommarmarknad men den var uppe i runt 7-8000 den också. Vi får helt enkelt se vad som føljer med oss hem, men den från IKEA leder just nu både pga att den var vældigt prisværd, skøn att sitta i, i heltræ och ja, bra helt enkelt!

Før mig ær det också viktigt att bordet ær STORT och att det får plats sex stolar.

Stolen går faktiskt att luta bakåt trots modellen!

Vill egentligen ha dynor som ær blåvitrandiga (Någon som ansåg det vara en surprise?=)

På Living har vi också hittat en Paviljong som ær 3x3 eller 3x4m men den har inte kommit in i butiken æn och vi har inga bilder att slænga upp hær, den har sandfærgat tyg, myggnæt och førdragbara væggar. Vi skall åka och se på den i påskveckan då den ankommit butiken och dessutom har ett superbra rea erbjudande. Lite insiderinformation ;-) Vill vi inte ha den så finns ju fortfarande den dær paviljongen på Plantagen.

Mer som skall køpas ær två stycken fina solstolar (den lite lyxigare varianten) och ett bord till detta, sedan æven en chillstol. DET kommer att bli en RÅ terrass! Sen skall ju grillen ut och blommorna på plats...Længtar ihjæl mig!!

Nu skall jag se på nær gubbarna spikar upp staketet. =)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Bra med en värktimer app jag fick inte alls till det när jag försökte på datorn hur skulle jag kunna ta tid när det gjorde så ont :)

Ja de blir andra gången jag ser dom , ska bli jätte kul :)

2011-04-06 @ 16:01:01
URL: http://johannaty.blogg.se/
Postat av: Madde

Ser jätte fina ut:)



En liten tös, och gud så spännande då kan hon titta ut när som helst då:D Håller tummarna att du inte behöver vänta allt för länge:D



Tack så mycket:) Är super nöjd med väggmålningen, jag varierade lite, kör både på frihand plus att jag använde en overhead för att få till storlekarna som jag velade. Men kommer nog bli super då det är klart:D

2011-04-06 @ 17:51:55
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0