I'll gas up the jet for you and you can go wherever you like ;-)

Eller, kanske inte i den betydelsen då? Haha!

Nu har jag satt igång en maskin och sedan fastnade jag med Klorin flaskan, køket och lilla toaletten ær hærmed desinficerade och det ær OK att æta på toalettringen eller på køksbænken eller i vasken, vart du nu kænner før =)
Har putsat skor och det førde mig tillbaka till stalltiden, då man satt och putsade sadlar, træns, tømmar...åååh... Jag sæger bara en sak och det ær att i høst børjar jag rida igen! YEAJJ! Antingen får jag tag på en som vill ha hjælp 1-2ggr i veckan (før mer hinner jag inte!) eller så børjar jag helt enkelt ridskola igen! Ridskola ær ju en enkel sak, då kommer man bara dit, borstar och sadlar, gør lite som en instruktør sæger, tar in hæsten igen och sadlar av och borstar -ev myser lite med den om det ær en man tycker om, annars tackar man før sig och åker hem. På ridskola tjænar du ungefær en timme...du rider i en timme och pysslar i max en. MEN myset med att mocka skiten ur boxen(ja det ÆR underbart att gøra det!), att hæmta hæsten i hagen, borsta den, kanske skølja av den om det har varit en go och lerig dag i regn, hæmta mat och laga både middag och frulle + lunch åt den...åååh... SAKNA!! Så klart rida den också...livet! Det ær en RIKTIGT god del av livet! ALLA dina bekymmer førsvinner nær du sitter 1.65 meter øver marken med 500 kg mellan benen som lyder din minsta vink... Lyder inte de dær 500kg så har du genast vældigt många problem på G, men det går som oftast bra, klart man har några skavanker från hæstlivet, men ingenting jag har døtt av =)
Att ta vara på sin egen hæst "kostar" dig førutom en hel del pengar æven tid. MASSA TID. Men tiden går så fort nær man ær i stallet så man fattar inte att 3-4 timmar har gått førræn man kommer hem och nyduschad och trøtt slænger sig ner i soffan...åååhh...
Melsie ska rida, Atle -du får sæga vad du vill. Det ær fantastiskt och gør dig till en bra mænniska =)

Nu ska jag ivæg och møta Atle (fasen vad jag svettas hær hemma!, det næstan rinner på ryggen SJUKT!)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh vad det låter härligt. Har alltid tyckt att det vart så mysigt att vara hästtjej. Speciellt där runt jul då hästarna smaskar havre och det hänger granris med bjällror runt boxarna.

Nu började jag med ridning försent tror jag, eftersom jag är en mys;)

Men rida är grymt! Förstår att du längtar . en riktig frihetskänsla!

2011-04-01 @ 14:25:54
Postat av: Maja

Red också mycket förr, har saknat det otroligt mycket i slutet. Dock vet jag redan nu att jag absolut inte kommer att ha tid att rida till hösten. Trist:S Får helt enkelt smöra för mina kompisar som har tillgång till hästar så att de kan ta med mig på en tur då och då. Otroligt befriande känsla.

När man var yngre (inte för att jag är speciellt gammal..) så höll man på med både det ena och det andra för sin egen skull, för att få lite egen tid. Sen tjoff så slutade man och nu står man här och funderar på när man ska ha tid att ta upp något igen.. Hmm.. :S

2011-04-02 @ 10:02:22
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Linda

Camilla: mhm! Finns inga bættre djur..du har rætt, det ær något speciellt med jul i stallet, minns alla julaftonsmorgnar som man varit dær och det kænns som om det lurar en tomtenisse bakom varje boxhørn =)



Maja: Jag ska iaf verkligen førsøka att få mig lite hæstlukt i næsan och skit under naglarna till høsten, svårt med bebis i hus men kanske samtidigt ack så nødvændigt just då? Egen egen tid? Papi får ta sig an mitt lilla liv en stund så jag får træna alla musklerna i kroppen samtidigt, før bættre træning æn ridning får man leta længe efter =)

2011-04-02 @ 11:47:50
URL: http://lindasin.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh, vad jag håller med dig och själv längtar..! Men det är tufft att få ihop det tidsmässigt, särskilt om man jobbar heltid och har småbarn och hus.. Men det får lov att gå på något sätt ändå!

2011-04-02 @ 12:26:19
URL: http://jessicaeriksson.blogspot.com
Postat av: Linda

Jess: På ngt sætt ska man ju træna och det får bara bli så at rida det ska jag gøra, en gång i veckan måste man få en timme eller två till sig sjælv! LÆNGTAR!

2011-04-02 @ 12:27:34
URL: http://lindasin.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hmm nu skrev jag mys?? skulle såklart vara mes:D



Såklart att du kommer hinna rida! :D

2011-04-02 @ 15:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0