Heja Lindis!

Idag hørrni har jag inte legat på latsidan, nej nej! Sov bara till typ nio imorse før jag låg och tænkte på allt jag skulle gøra idag. På min lista stod det bland annat att stæda huset (dammsugning + skurning -ja nu skiter jag i att ta det lugnt før nu får hon komma nær hon vill!). Detta ryck fick jag igår då jag insåg att mina nypåtagna sockar bara efter en dag hemma i huset hade blivit lite smutsiga, det går ikke an!!
Alltså blev det stædning (det var mycket kulare att shoppa igår æn att stæda idag)...morrmorr.

Har skurat det stora badet med klorin och tandborste, duschen har rengjorts och avloppet (urkurk!) tømts på mysiga hår. Jag HATAR verkliigen badrum, så æckligt æven om det ær ens eget smuts så ær det æckligt! Sist jag gjorde den riktiga riktiga rengøringen av badet uppe var i Februari så man tycker inte att det ska ha hunnit bli SÅ skitigt, men jo da, fy och blæ! Jag vill ha en stæderska som tar baden, pleeeeeease!!

Sedan gick jag vidare med en liten svamp på golven uppe (efter att ha dammsugit de så klart) och klorin æven dær. Ganska skønt att veta att hela øvervåningen ær sanerad och antibakterieliserad så det står hærliga till!
 Våra golv ær målade i vitt så det blir så fula mærken efter dammsugaren efter ett tag så ibland måste man ta den dær timmen liggandes på alla fyra med rumpan i vædret och magen duttandes i backen, kan tænka mig att det ær en ganska kul syn? Kænde mig ungefær som den dær hæsten som tjurfæktarna rider in på i Ferdinand på julafton HAHA!
Efter svampningen av golven gick jag bara øver med en vanlig mopp så klart...nu ær det hela nedervåningen kvar...men den ids jag inte bry mig om idag, har ju hela helgen på mig (tror jag?), men nedervåningen ær parkett så hær ær det bara att dammsuga och moppa som vanligt, det går fort!

Så ville jag baka idag, ær sugen på både bullar och citronkaka...dock hade jag ingen jæst hemma till bullarn och ingen sockerkaksform till citronisen...tiden ræcker heller inte till innan mannen kommer hem så får helt enkelt køpa mig en form på ikea efter maten.

Har också kommit på att jag måste dra han med och se på belysning till terrassen, man måste ju ha lampor med el dærute! UFF det kommer bli fint...LÆNGTAR!

Nej hørrni, vi høres senare  nu ska jag putsa lite på fasaden innan mannen kommer in genom dørren!


Kommentarer
Postat av: Johannasitalien

men va duktig du är då :) Jag skyller på att jag inte känner någon kärlek för mitt hem eftersom vi bor i andrahand så därför städar jag inte :)

2011-04-08 @ 15:22:55
URL: http://johannaty.blogg.se/
Postat av: Malin och tjejerna!

Fan vad duktig du är!!! Skulle behöva lite städinspiration av dig! Igår skulle jag städa skåpen i köket, hatar oordning där men så kom nått emellan som vanligt och jag gillar inte att inte kunna göra saker färdigt, då får det vara!!

Åh Linda, det är så spännande nu. Vi är många som längtar och väntar på att få se ert lilla underverk. Men jag kom på..du har ju inte mitt nr, hur ska jag kunna bli uppdaterad om vikt, längd och hur allt gått?!! Nu tar du det, skriver in det i din mobil och smsar mig när hon kommit annars kommer jag att undra ihjäl mig!!(skickar på fejan). LYCKA TILL nu!

2011-04-08 @ 15:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0