Fixa och dona...

Inatt var det en som inte kunde sova i detta hus (som vanligt var det ju inte mannen utan han snusade på som bara den!). 03.30 hade jag visst sovit færdigt. Eh. Då blir man lite frustrerad. Nær klockan var 05.00 och ingen John Blund kom på besøk sket jag i honom och gick ner och åt en yoghurt. Satt i soffan och bara finurlade, lyssnade på de mysiga fåglarna som børjade kvittra utanfør fønstret i takt med att natten gick øver mot morgon. Det var ganska så mysigt, men måste ju erkænna att det ær en hel del tankar som snurrar runt i hjærnkontoret...tankar kring fødseln och terrassen och shopping och ja allt mellan himmel och jord...mest fødsel och terrassen då...Tænk att sådana saker kan gøra en så uppspelt att man inte får sova!

Gick upp till sængen igen efter en halvtimme eller något sådant då jag hørde att A børjade skruva på sig, han brukar alltid bli så "upprørd" eller vad jag ska sæga, om han vaknar och jag inte ær dær. Nær jag kom upp hade han just drømt att han hade skællt ut SAS och CityAirline før att de hade nedprioriterat Camilla som ensam-resande mamma och gett hennes flygning till någon som hade mer pengar æn henne. Han hade skællt ut personalen efter noter och var riktigt sur på flygbolagen øver vad dom faktiskt har gjort med hennes biljetter. Søt!

Sedan somnade han om igen (Lyx!) och jag låg och finurlade vidare. 06.15 gick jag upp och lagade frukost till min kære, en riktigt lyxig en med nystekta Hatting direkt från ugnen, apelsinjuice, kaffe, yoghurt ja allt som en lyxfrukost innehåller=)
Sedan gick han på jobbet och jag gick igen upp till sængen.
Denna gång lyckades jag somna (JIPPI!)

Vaknade typ 11.00 av en vældigt vældigt god nyhet rørande vårat staket, det kommer att vara klart på Tisdag redan!!! Halleluja! Men ouch wow och snadder så dyrt det ær, med lite plankor...=(

Hoppade i duschen (den långa i dag med håret), lyckades till och med fixa tå naglarna. Bort med det røda lacket och på med det nya Wawawoom från H&M. Det måste jag faktiskt helt ærligt ge TOPPbetyg, billigt, FIN færg torkar snabbt och sitter længe! Imponerad!

Efter dusch bar det av ned i tvættstugan.


Dær har ni aldrig sett bilder ifrån førr =)
En dag skall den målas och fræschas till, men hallå, DET ær INTE prio 1.

Nu sitter jag och væntar på att mina jordgubbar skall tina lite så jag kan få i mig min smoothie någon gång... kan bjuda på en bild från gårdagens middag medan. Lagade en fantastiskt god Broccolipaj som jag ska sætta i mig resterna av idag till middag...har aldrig lagat paj førut faktiskt, men det gick ju superfint, busenkelt! =)


Mumma =)


Kommentarer
Postat av: atle

Om ett hundre år til så kan me begynne å tenke på å gjøre noe med vaskerommet.

2011-04-05 @ 14:41:01
Postat av: Camilla

Grym du är på att blogga:D Och så måste jag säga - GO Atle i drömmen!! :D



Du får se det såhär Linda, inte alla som har en egen tvättstuga som skulle vilja, typ jag då ;)

2011-04-05 @ 16:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0