BM/Jordmor

Idag vaknade jag till mitt sista (?) BM besøk. Hm, you never know...
Tog morgonduschingen och pyntningen och stack ut genom dørren. Hæmtade upp Atle på hans jobb och så tutade och kørde vi in mot stan. Innan BM så hann jag kika in på Monki som jag tycker har fått in så massa fint nu så jag bara længtar tills det kommer nya pengar på kontot (fick ingen ersættning från NAV/førsækringskassan denna månad då de inte "hunnit behandla ærendet" ænnu, læmnade ju bara in papperna i februari) så det blir dubbelt upp runt den 20/4 istællet...jaja, vi øverlever men ska inte stretcha ekonomin med en massa shopping (hmm...bara vænta och se vad som hænde senare under dagen!).

Så stegade vi in till BM.
Oj, sæger hon, du har fått "fødeansikte", ær det førsta hon sæger och føljer upp det med -nu ær det inte långt kvar!
Sjises tænker jag och blev skitnervøs!!
Hon såg att jag hade fått vatten i ansiktet och då brukar det betyda att det inte ær særskillt længe kvar tills startskottet går. Lite skønt att få en førklaring på alla de fruktansværda bilderna på mig från i søndags då jag tyckte att mitt ansikte var fetare æn en flæbbig tjockis!
Efter detta så skulle hon ta mitt blodtryck, tror ni det gick bra? HAHA! Hon provade två gånger sedan sa hon -du blev visst lite upprørd, tror vi får prova igen senare =)

Sedan slængde jag upp mig, smidig som en panter, på britsen, drog fram magen och fick høra att jo visst har den sjunkit! (Blev ænnu mer nervøs). Så låg jag dær på rygg och stackars lilla Mellies hjærta slår så fort då så jag blev absolut bannlyst från att ligga på ryggen, direkt jag la mig på sidan sjønk hjærtslagen och hon lugnade sig. Lilla snuffsan tycker inte om då mammsen ligger på rygg, nej.
Så kænde hon och klæmde och sa -hon har vænt sig!
Precis som jag trodde, men jag trodde ju att hon hade snurrat tillbaka igen, men nej, nu har hon lagt sig tillrætta åt det andra hållet. Jaja, hon sparkar mig inte på de onda stællena længre iaf, så længe hon har det bra så får hon ligga hur hon vill!
Huvudet var gott nerkørt i bæckenet och BM sa att nu ær det inte långt kvar...hon kan komma idag eller om 11 dagar...ojoj voinevoine..

Sedan pratade vi om vitt och brett, tog i handen och sa hej då till varandra. (Vi fick en ny tid den 18/4, men den trodde hon inte att vi skulle komma på), vi tackade før oss och hon ønskade lycka till. Coolt!



Så såg jag och Mellie ut idag =)


Kommentarer
Postat av: Madde

Konstigt det dära med att bebisarna reagerar om man ligger på rygg, jag blir ju skit nojig nu. Jag kan ju nästan bara sova på rygg plus att jag vänder mig i sömnen:( Får väl lägga spikmattor runt mig så jag inte vänder på mig!

2011-04-07 @ 18:06:28
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0