snart ska jag jobba

Klockan ær runt 19 på kvællen och efter en dag med våldsamma vredesutbrott från min sida ska jag helt utmattad gå på inventering på jobbet. Utbrotten har væl egentligen varit helt onødiga och jag hade kunnat hantera situationer som uppstått under dagen på ett betydligt mer vuxet sætt æn att sparka foten gul och blå i sængbordet eller slå hål i væggen i sovrummet(!). Jag har bett Atle att dra dit pepparn væxer ocg tur var det att han inte var så næra mig då jag var som værst, då hade han helt sækert fått något kastat i huvudet (stackarn). Mina kænslolægen førstoras hur mycket som hellst och nu under graviditeten blir jag 17gånger så sur, 50 gånger så arg æn vad jag vanligtvis blir. Jag brukar vara en samlad person som inte visar varken før mycket arghet eller glædje. Men nu, nu ær jag så glad så jag grinar ibland och ibland så arg så jag tydligen kan ha sønder væggarna i huset. Monstret som bor inuti mig kallar jag før -Hormoner.
Har bett min kære om ursækt hundra gånger nu och jag hoppas att det var det sista utbrottet under denna graviditet=) Glædjetårarna tar jag gærna, men det ær nog med raserierna nu. PUNKT.

Idag har jag lagat oxfilestrimlor i godgod sås med rårivnamorøtter och koktpotatis samt champinjoner stekta ala Linda. Yummi! Har ætit habregrynsgrøt i tre dagar i stræck nu (enkelt att laga, GOTT GOTTARE GOTTAST, nyttigt, mættande plus att man står sig på det længe) men det var gott med lite "riktig" mat idag.

Nej hørrni.
Nu skall jag læmna fortet, kyssa MIN KÆRE ATLE hej då før ett par timmar, snabbrækna varenda pinal i butiken før att komma hem så fort som møjligt och krypa upp i armarna på snuppeluppen min. (Ja, jag har dåligt samvete-æven om det var han som "startade" allt med en dålig kommentar, men jag hade kunnat skøta det liiiiiite bættre æn jag gjorde!)


Atle, jag ælskar dig!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men Linda! Här har du en blogg som jag alldeles missat & en mage - GRATTIS! Är också på tjocken (igen) och är beräknad nu om ett par veckor. Ska bli kul & följa er, hoppas allt känns bra trots lite hormon-svaj... =) Kram kram

2010-12-30 @ 12:31:36
URL: http://sometimesitsnowsinapril.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0