Time out?

Har inte kunnat logga in idag så tog en ofrivillig time out.

Nu ligger jag och nattugglar i sängen med musik i lurarna, mannen snarkandes vid min sida och gumman i sitt rum, snusandes hon med. Jag vill inte riktigt sova, behöver njuta stillheten och mitt eget sällskap en stund. Natten blir vän och morgonen fiende.

Har gått igenom en dag med melliemys, jobb, promenad i härliga åtta plussissar på vägen hem från jobbet; kl åtta;-), och självstudier. Studier och konstateranden om att kroppen efter en viktuppgång på 30+ kg faktiskt är ganska fin ändå trots några envisa kilon (som jag räknar med ska försvinna då jag börjar jobba igen = aldrig never ever sitta ner).

Så har jag haft en till liten minipanikattack då jag såg mitt schema. Det är allvar nu. Fullt fräs. Jobb jobb. Jobba till du dör. "Arbeta din jävel, i döden skall du få vila". Eller något sådant.

Är också en trogen BB smygfan. På hösten är det norska BB och på våren svenska, kan man ha det bättre? Atle stöder fortfarande inte mitt val av tv-tittande och tycker jag är helt knäpp som ser det, men det är kul att se hur sjukligt dumt vissa beter sig alltså..,voinevoine.

Det andra programmet jag sett idag är en ny norsk serie som handlar om gravida med problematiska graviditeter.
I dagens episod fick vi hänga med två kvinnor som väntade tvillingar. Den första kvinnan födde två friska flickor med kejsarsnitt efter att ha blivit igångsatt men utan att små tjejerna velat komma ut.
Den andra kvinnan fick i vecka 18 veta att den ena bebisen var sjuk och snart därefter dör den i magen. Graviditeten måste ju dock fortsätta så den andra bebisen får växa till sig. Tänk att gå med en död och en levande bebis i sin kropp?
Hon blir också igångsatt så småningom och ut kommer en frisk och fin liten Stella och medan Stella ligger på mammas mage krystar mamma ut lilla Ella. Död.
Tänk er det.
Sådan lycka och sådan sorg. På samma gång.
Så får vi till slut följa lilla Ella till sin första och sista vila. Ledsamt. Fysj.

Näej hörrni era sovtutor, nu ska jag bege mig in i drömmeland jag med. Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Malla

Jaa, ett kommentarsfält! Då kan jag visa att jag varit här och läst dina tankar och funderingar :) Det kommer gå kalasfint på jobbet, svosch säger det bara så är du inne i det igen. Men å andra sidan, VARFÖR måste vi människor envisas med att jobba så förbaskat mycket? There's gotta be more to life.



PUSS.

2012-03-01 @ 15:46:22
Postat av: Mimmy

Svar: Tack så mycket vad söt du är! :) Ja det gick bra skönt nog. Kan slappna av lite nu äntligen.



Hoppas ni har det bra fina tjejer ^^,

2012-03-02 @ 19:24:32
URL: http://mimmyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0