Spinning

Förut har jag alltid tänkt att folk som tränade och tyckte det var "skönt" och "avslappnande" har varit lögnare av högsta rang.

Dom var inte det.

Att gå på spinning är för mig total avslappning. Inte för kroppen men för själen. När dörrarna stängs och det blir mörkt i salen, högtalarna pumpar ut musik för fulla muggar då sänker jag huvudet, knäcker på nacken och går helt in i mig själv. Uppvärmningslåtarna fungerar som fokuseringshöjare, hon vid sidan av mig försvinner och jag känner knappt att jag andas tyngre, att benen jobbar och att svetten droppar ner på handduken på styret.
När jag cyklar får jag tid med mig och mina tankar och efteråt så känns det som om jag cyklat ut all stress, alla tider som ska passas, mat, tvätt, handling.

Men det har tagit en stund att komma dit. I början upplevde jag inte träningen sådan. Då var det jobbigt och jag försökte torka bort varenda svettdroppe, blev generad över mitt tomatansikte och tänkte mer på alla runtomkring mig. Att jag måste "cykla snyggt" och inte se döende ut.
Idag skiter jag i alla andra. Vill jag stå på cykeln står jag, jag blundar nästan hela tiden för då har jag fokus inåt, svetten flyger och ansiktet är det ingen ide att skämmas över för det är ingen som ser det då det är så rött ändå;-).

Igår kom jag på mig själv med att svära då timmen på cykeln var slut! Då jag började gick jag på 30 minuters pass och nu är jag frestad att prova ett maraton. Tre timmar, det ni:-)

Spinning är helt klart min träning.
U N D E R B A R T.

Imorgon klockan 09.00 bär det av igen:-)


Kommentarer
Postat av: Malin och tjejerna!

Nä urs, jag älskar puls medel passen jag går på dom ger mig en sådan känsla som du beskriver men spinning, nä, har en cykel hemma som jag försökt mig på men nej inget för mig. Men jag kommer ändå att gå igen! D va inte sista gången:)

2012-02-23 @ 15:35:21
Postat av: Camilla

Håller med på varje punkt. det är otoligt avslappnade och energifyllade! Jag brukade få riktiga adrenalinrysningar jag aldrig fått innan lyckorus och allt möjligt, haha!

2012-02-23 @ 19:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0