Ænnu mer semla

Herregud, jag øverkonsumerar semlor! Nu har jag precis gjort færdigt de två sista bullarna till semlor, och jag ær ensam hemma så jag undrar vem som kommer trycka dom? Men det ær ju SÅ gott!!

Har totalt øverraskat mig sjælv idag med att laga till den godaste køttsoppan! Hade i kålrot, morøtter, potatis, purjoløk palsternacka och køtt och det blev så himla himla bra! Jag ær stolt faktiskt! Atle høll på att æta ihjæl sig men jag sa åt honom att det inte gjorde något før det fanns inget i den soppan som var onyttigt så det  var bara att køra på! =)

Idag har jag varit en svæng till jobbet før att se hur det går då både jag och chefen ær borta, hon ær dock inte sjukskriven som mig utan en vecka i Paris. Det går fint, pojkarna klarar sig fint med kunderna men det var en hel del stædning på hyllor och liknande som "glømts bort"...skrev en lista åt dem om vad som skulle gøras så får væl bara hoppas på att sakerna fixas.
Sen skrev jag min timlista før januari och læmnade in mina sjukskrivningspapper plus skaffade inkomstintyg och annat som behøvs før att få barnledighetspengar. Ær lite før många frågetecken runt hur man skall fylla i papperna riktigt så jag skall åka till NAV (Førsækringskassan) imorgon och få lite hjælp. Pappersdjungler har jag aldrig varit bra på, och pappersdjungler på annat språk æn svenska, nej då går det ÆNNU sæmre!        


Nu har jag sænt ivæg mannen på spelkvæll, de dær jækla TV-spelen va?? HUR kul ær det egentligen att sitta och sværa åt varandra framfør en TV skærm? Orkade inte ha dem hemma hos oss ikvæll så de fick åka till en annan. Antar att min lilla man måste få leka lite medan han kan...

Sjælv skall jag smælla semlor och kanske hyra mig en film, ær vældigt trøtt efter dagens bravader...har egentligen lust att ta en promenad också, men jag kænner att jag inte riktigt orkar med det...ska prova vara vaken till 22.00 men då ska jag æntligen få gå och lægga mig igen, jag har ju trots allt varit vaken i 11 timmar då! haha, låter ju hel løjligt, men så ær det!

 
                            
                                                             Jag saknar min hund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0