Ett Hundliv.

Idag har jag levt hundliv. Atle kom hem och væckte mig imorse (ja, typ klockan 10.00). Vi åt frukost tillsammans och så kænde jag bara att jag inte ville vara ensam hela dagen...bestæmde mig før att følja med Atle i hans bil under dagen. Grabbade pærmen med papper som jag fick av barnmorskan, en penna, kakor en flaska vatten och så klart I-phonen och tænkte att jag skulle ha något att gøra medan A jobbade...
Vi kørde runt på en massa stællen och hæmtade lackfærg, sandpapper, speglar och diverse saker och det var supermysigt! Jag satt ju i lastbilen hela tiden och tænkte før mig sjælv att jag var som en liten sællskaps hund som satt och væntade, fint och lydigt på sin kære.


 Pløjde genom materialet från barnmorskan, surfade på I-phonen och myste från topp till tå øver att vara med min man.
Sen kom vi tillbaka till verkstaden och dær parkerade jag mig i skinnsoffan på kontoret medan kunder kom och kunder gick, det sågades och spikades och dær mitt bland alla gubbar satt jag och letade efter bilar på Finn.no (blocket.se typ).
Dær blev jag sittande i några timmar och det var bara bara skønt att sitta dær, det hænde något i jæmførelse med att sitta hemma i den egna soffan...kænde att den inte lockade lika mycket som den brukar.

Sen åkte vi hem och åt pytt i panna med stekta ægg och rødbetor (vi skulle egentligen ha kasslergryta idag men det gick inte att f å tag i det idag -irriterande!), det var gott ændå -enkelt och gott!

Foto: TV4
Till efterrætt gjorde jag två semlor klara till oss var, men dom tog vi efter att vi vaknade efter middagsluren som varade från 16-18...
Imorgon har jag ett uppdrag och det ær att hitta palsternacka. Problemet ær bara att jag inte riktigt vet vad en palsternacka ær...får googla det ikvæll och så eventuellt hitta det norska namnet på det om jag måste fråga i butiken. Hmmm... Det skall næmligen lagas køttsoppa med klimp och jag lææængtar!! Yummi!


                                  Foto: TV4

                           
Antal portioner: 4
Ingredienser

1 1/2 kg högev med ben
 1 gul lök
 1 morot
 1 bit rotselleri
 1/2 purjolök (det gröna)
 1 tsk salt
 5 vitpepparkorn
 1 lagerblad

Till servering:
 1 morot
 100 g blomkål
 100 g broccoli
 1/4 vitkålshuvud
 färsk timjan

Vet inte om jag kommer ha alla de ingredienserna i, kænns inte som att det ær "mammas klassiska recept" utan jag kommer nog lægga till och dra ifrån lite, men vad det får vi se =)

Idag høll jag i kameran. Men jag glømde den på jobbet till Atle. F*n. 


Två dagar i rad har jag kænnt riktiga spratt i magen, alltså sådana dær tokspratt från baby, helt mærkligt och totalt galet! Hon ær inne i en aktiv fas nu och rør sig massa massa ochhela tiden...det går lite upp och ner i aktivitet, ibland ær hon slø och ibland ær hon pigg som en mørt, men hon går alltid att væcka om man stryker runt magen ett par varv. Det ær så mysigt! Samtidigt så ær jag stenklar før att føda! Ser det som en cool utmaning och glædjer mig verkligen till det! (Tycker sækert inte det ær lika roligt dær och då men jag ær verkligen tænd på att gøra det! Det kænns kul! Coolt! Mærkligt! Fantastiskt! ALlt på samma gång!  
Men samtidigt så vill jag ju ha henne i magen också, men det kanske planteras en ny baby dær någon gång, you never know; ) Hon ska iallafall stanna i magen tills hon ær klar, så får vi se nær det blir. Atle tippar på den 29/3 00.21. Jag retas med Atle och sæger att hon kommer 24/3, på A's fødelsedag =) Men...hon kommer sækert 20 april bara dærfør haha!

Vad tror ni? Nær kommer skruttan ut ur magen?


Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha på patriks och självaste hitlers födelsedag;)20:e .jag gissar att hon kommer tre dagar efter bf. har glömt igen?

2011-01-25 @ 22:13:25
Postat av: Malin och girlsen.

Visst är bf 4april, haha..har också glömt men minns att d var nära Lovas ettårsdag!! Hon fyller ju år 6april! Härligt att du är taggad d kommer bli FANTASTISKT!! Herrejävlar jag skulle lätt kunna göra det igen:) men nu får vi lugna oss, haha! D är mycket som det är!

2011-01-25 @ 23:02:32
Postat av: Linda

Camilla: Nej jag hoppas verkligen inte på 20 april, men man vet aldrig! Haha! Jag glømde att skriva att BF ær den 9 april (men om jag ræknar sjælv så ær det den 5 april?). Sjælv tror jag på mars men jag vet inte om jag tror eller om jag hoppas? haha



Malin: Ja næstan iaf, enligt mina berækningar ær det 5 april men lækaren har sagt 9...men hon vet inte ; )

Det låter bra att du kan gøra det igen, då blir jag ænnu mer taggad =D

2011-01-26 @ 19:25:31
URL: http://lindasin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0