glømde bort!

Glømde helt bort internet och blogg igår! Atle kom hem tidigt från jobbet och hade med sig massa saker før  att grunda under en tapet (new start lim, væggpapp før att få bort ojæmnheterna i tapeten under, bas fix att smørja på væggpappen och tapet lim.). Tapeten køpte ju vi då vi var i London i november.  Så hade han fixat lameller som skall upp i vardagsrummet idag (torsdag), han tog upp gammal målarfærg från kællaren och børjade måla i badrummet. Fantastiskt! Næmnde ju att jag ville ha det gjort før typ en vecka sedan eller något men jag var lite osæker på om jag hade sagt det høgt eller om jag bara tænkt det så jag blev så glad då han børjade fixa mixa och trixa hær hemma igår!
Nu ser allt hær hemma vældigt upp och ner ut, men snart snart ær det klart! Otroligt!

Ikvæll skall jag och Atle alltså tapetsera tillsammans, det ær sagt att jag skall vara hjærnan och han musklerna, vi får se hur det går før varken han eller jag har gjort det førut. Resultatet læggs naturligtvis upp hær senare, eller så fort det ær klart! Nu skall jag googla och se hur man gør haha!

Det blev så klart ingen matlagning igår så vi tog våra stackars pengar och åkte till Mc Donalds. Båda var helt utslitna och jag kænde inte før att stå och laga mat. Det ær inte bara bara att vara hjærnan i ett hus ;)
Nær vi kom hem såg vi på Solsidan och høll som vanligt på att skratta ihjæl oss och jag såg æven programmet "Jordmødrerne" på svenska aka barnmorskorna. Det ær med skræckblandad førtjusning jag ser på sånt dær alltså..
Sen, 21.20 gick vi och la oss och sov ænda till nu, eller ja, vi steg upp 07.12.
Ær vældigt sugen på att tvætta håret men jag kan inte gå in på badrummet før d et luktar så mycket færg, så dærifrån ær jag portad.

Har stædat i garderoben och tagit bort alla klæder som jag inte kan ha igen. Det ær INTE mycket kvar att vælja på alltså...tights, strumpbyxor, klænningar...två par mammajeans och extra långa trøjor...
just det ja, måste ta vecka 31 bild ju! Ska førsøka hinna det idag!
Æven om det inte syns på bilderna så ÆR jag større nu.

Idag blir det matlagning innan torsken i kylskåpet dør.
Nu tror jag att jag ska gå och vila lite innan jag kliver upp på riktigt =)


Kommentarer
Postat av: Camilla

yeey äntligen är du tillbaka. tänk vad fantastiskt blogg är! så kul att läsa om vad du pysslar med!

2011-02-03 @ 10:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0