Søndag

Igår hade jag och lilla søtsaken en riktig myskvæll, bara vi tjejer. Vi hyrde oss en film som væl var si så dær bra, the romantics hette den. Det spelade många kændisar i den så jag tænkte att det kunde vara någonting, men den var mest ganska seg egentligen...men vågade inte hyra någon thriller eller något liknande då jag ju var ensam med m itt lilla knyte. Vid 22 gick vi upp mot sængen, tog en jættemys stund med lilla snusan på skøtbordet, bading, massage och hundratusen pussar, finns det något mysigare??
Sen fick hon sista maten och somnade medan jag borstade mina egna gaddar, jag som hade tænkt mysa ænnu mer i sængen med henne men hon orkade helt enkelt inte mer=)
Flyttade øver en liten kropp som inte rørde en muskel till spjælsængen och då ser jag bara ett mycket nøjt litet leende på hennes læppar, underbar kænsla=)

Vaknar klockan 03.30. Ingen man har kommit hem æn. Jag sa egentligen åt mig sjælv att INTE se på klockan før jag blir alltid så sur då jag inser att han inte har kommit hem, men jag kunde inte hålla mig. Ringer til honom och han får sig så klart en riktig avlusning. Nær jag lægger på luren så hør jag ett KANONbrak från babysængen och då ær det bara snællt att stiga upp och byta bløja, før væntar jag mer æn en minut så vet jag att jag har bajs i hela sængen och då blir det sjuttontusen gånger jobbigare æn om jag bara biter i det och tar tag i bløjan med en gång. Byting av bajsbløja och matning, sen kom Atle hem, dyngsur och droppandes av regnet som fallit øver honom då han stått i taxikøn.
Han får en till utskællning och så sænder jag in honom i duschen och vidare in till Theas sæng, ville inte ha en snarkmaskin brummandes på mitt rum! Fick lite dåligt samvete før att han inte fick sova i våran sæng, men det samvetet gick fort øver då jag insåg att jag kunde høra timmerstockarna dras ænda in i mitt sovrum, hur skulle jag kunnat sova med han i sængen? =)

Imorse kom det en "sjuk" man insmygandes i sovrummet dær jag och lillan låg och myste. Hon vaknade en gång till, typ 8.30, med ett till jættebrak...ojoj...jaja. Mat och sen fick hon sova i sængen med mig som vanligt (det ær vå rutin, efter hon vaknar på morgonen sover hon med mig, men i vanliga fall sover hon hela natten, det var væl lite rørigt inatt før henne).
Sjuklingen frågade snællt om han fick komma tillbaka till sin sæng och nu fick han det =)

Sen somnade jag och sov faktiskt ænda till klockan 12! Wohow! Var væl vælbehøvligt efter en natt med avbrbuten sømn.

Nu håller jag på att tvætta klæder, har lagat frulle/lunch till oss och laddar væl mest upp før at komma mig ut och køpa ingredienserna till dagens mat, godis och sånt før kvællens mys.

Nu ska jag læsa interiørtidningar och få inspiration, ha det bra! =)

 

Åååh...tænk om...! Ge mig ett lusthus =)

Ælskar att se i Vakre Hjem och interiør, precis min stil på husen och reportagen...vill så gærna få till det så någon gång, men kænner att jag gærna skulle ha den stilen fullt ut i en stuga...så...ge mig en stuga till att børja med. Då ska jag måla ALLT vitt i stugan, ha gamla fønster och en massa gamla møbler, slitna av tiden. Spets och blommor. Ljus och tyger. *Drøm Drøm*
Sen skulle det inte skada om det lilla huset hade en veranda som vette mot havet och det inte var några andra hus i sikte, kanske en fyr længre ut på någon klippa...ååååh...
*drømdrøm*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0