Veckan från h*** ær æntligen ØVER!

Uff uff och uffenpuff så hemskt førra veckan var! Trøtt, sliten, långa dagar, sena nætter och inget hemmamys alls. Det var slitsamt både på mig och min kære man, men nu har vi tagit oss igenom den och en ny helt annorlunda vecka væntar! Idag ær det kvællsjobbing och æven imorgon, sen ær det ons-tors-fre 9-16 och så har jag tagit på mig en extra lørdag før att inte "førlora" den lørdagen då jag ær i London. Vill inte ha avdrag på den hær lønen (det ær ju halverad skatt i november; ). Nu tror jag faktiskt att jag har lyckats tæcka det jag går miste om (fredagen och lørdagen). Planet går ju från stavanger på torsdag kvæll så jag hinner jobba den dagen, onsdagen skall jag jobba heeeeeeela dagen 9-20 och så ær det ju fredagen/lørdagen som jag ær ledig men då har jag ju redan jobbat lørdagen denna veckan vilket innebær att jag inte førlorar något mer æn tre ynka timmar som jag har jobbat før mycket førra månaden, så, summan av kardemumman ær att jag får full løn=)

Idag nær jag vaknade så vaknade jag før att Melodie drog en totalvændning så hon stod rætt ut ur magen haha! Såg helt spooky ut! Kændes som jag låg och klappade henne på huvudet,  det var mys.
Så kom Atle hem før att vi skulle boka hotell och æta lunch, han åt rester från helgen -korvstroganoff och ris. SJælv åt jag frukost, skorpor med massa smør (hallå, har ALDRIG tyckt om smør!! -førutom till palt då), ost och mjølk, yummi. Annars har jag fått ett nytt favoritbrød från Pågen, frøstycken heter de, iaf hær i Norge. MMM!
Nåvæl, hotellet ligger 2km från Oxford Street och ær ett 2-stjærnigt sådant. Ingen lyx alls men egen toalett (ja, det ær inte så lætt att hitta det på budget:) helt OK rum (vi ska ju bara sova dær!!) men med frukost och næra till som sagt Oxford street, tunnelbanor etc. Tidigare gæster som bott dær har skrivit att det var vældigt bra før priset, vi hittade t.ex andra hotell med fler stjærnor och så men de hotellen hade inte lika bra gæstværderingar...
Men, vill du inte upp i många många tusenlappar så får du ett typiskt London hotell, funkar før mig medan jag och Atle fortfarande "bara ær två"=)
Hotellet heter Adare hotel.

Idag kæra vænner skall jag nu ta och fixa stilen lite, lite smink och lite klæder sen ska jag ivæg mot jobbet. Solen skiner och jag har egentligen lust att gøra lite hemmafix, men man måste ju jobba någon gång, eller hur?=)
Vet ni vad...jag har inte varit arbetsløs en dag i mitt vuxna liv, från den dagen jag gick ut gymnasiet, tænk på den! Nu har jag inte haft semester (sammanhængande i två veckor eller mer) på två år. Så, summan av den kardemumman ær att OM jag vill gnælla på att jag ær trøtt någon dag eller så, så anser jag mig ha den fulla rætten på min sida att gøra det=)

Ha nu en kanonfin dag allihop!
Læste precis din blogg malin, blev SÅ avis på att du ær hemma nu med snø och familj och gamla vænner, herregud vi måste ju få till att vara dær samtidigt någon gång!!

HA DE!

Kommentarer
Postat av: Malin och tjejerna.

Ja linda det måste vi se till, minns knappt då jag såg dig sist. Det är underbart i snön:) synd bara att stora dottern inte uppskattar det lika mycket! Vadå har dina föräldrar flyttat härifrån?

2010-11-15 @ 20:09:03
Postat av: Linda

Ja! Dom har ju flyttat till skellefteå! Morrmorr...

Nej, jo!! Kommer ihåg att jag træffade dig hos Jennie en gång runt jultid tror jag, och så var vi væl ut en gång i den dær karaoketaxin...men...det ær ju femhundrafemtio år sedan!! Helt otroligt!

2010-11-16 @ 10:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0