Jobba idag.

Idag ska jag jobba, 13-20 så är det någon som vill förgylla min dag kommer ni bara förbi då. I vanliga fall tycker jag att mina onsdagar i butiken känns jättekul men idag solkas glädjen ner av trötthet då liten bestämde sig för att somna 23.30 igår för att sedan vakna 03.45 och vara vaken till 06-ish. Sedan hon blev förkyld igen har hon varit sån, lägger sig då jag lägger mig och kliver upp då jag kliver upp = ingen tid för mig själv. Det är inte det att jag inte tycker om att vara med mitt hjärteskrutt, men jag behöver ladda om batterierna, ha en stund sittandes på soffan och bara slappna av, kanske somna till, virka lite, sätta på nagellack - ni vet.
Igår fick Mellie vara några timmar hos farmor så vi skulle få göra just det, jag valde då att gå och träna för det var alltför längesedan sist! Gick på spinning och styrke+core. Var helt fantastiskt att få svettas lite och fullständigt nödvändigt. Det innebar ju dock att jag valde bort att slappna av i soffan, men jag var tvungen att gripa den enda chansen jag haft på flera veckor att träna.
Käre gode Gud, kan du göra melodie frisk från förkylningen och lära henne att somna på kvällen? //desperat mamma

En annan anledning till att det är lite tungt att jobba idag är det faktum att min käre man har, trots att detta sker varje onsdag (jobb alltså) och trots att jag sagt åt honom att fixa barnvakt om han inte tror att han klarar att passa på Mellie, lyckas få det till en stor överraskning att jag ska jobba idag. Argh.

Jaja. Överlever denna dag också, kanske till och med lyckas ta lite bilder på min fina butik så ni kan hänga med in? Vill ni?:-)

Sen har jag en nyhet till alla också, ska försöka skriva ner den idag om jag hinner:-)
Pok


Kommentarer
Postat av: Mela

Du har en blog award att hämta hos mig :)

2012-01-18 @ 11:28:07
URL: http://melano.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Åh! Nyfiken!!

2012-01-18 @ 21:59:21
URL: http://jessicaeriksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0