Bilstol

Pust och flås är vad det kostar att handla på rea! Det är dags för melodie att lämna maxi cosin bakom sig och ta steget upp till nästa bilstol. Idag startade rean på "Babyshop" och jag var där, innan öppning, i kö utanför dörrarna. Yes! Det är så en riktig reashoppare beter sig. Har letat i olika tester, försökt hitta den bilstol som ska vara bäst just för min lilla flicka och valet föll på "Britax multitech" då den i test efter test utses som bäst av de bakåtvända stolarna. Andra plus med den är att nackstöder är höj och säljbart vilket är väldigt bra då min tjej är väldigt lång. Den går upp till 25 kg också vilket gör att jag inte riskerar att behöva köpa ny så fort ( än en gång -jag har en stor tjej). Det enda jag skulle önska att denna stolen skulle varit utrustad med också är isofix och underställ men den har ju stödben och sådant som skall säkra stabiliteten.
Jag hoppas vi blir nöjda med den nya bilstolen:-)

Den är också vändbar om det skulle bli aktuellt senare i framtiden, men jag vet att det är rek att barn sitter bakåt så länge som möjligt, även om man ska vara glad om man lyckas tills de är fyra år.


Kommentarer
Postat av: Malin och tjejerna!

Den blir säkert perfekt, vi har en hi-way men då köpte jag ju den för läääänge sen till Leah och nu har Lova den! Och du, det går att ha dem bakåtvända men det kan bli trångt!! Min snart fyraåring sitter fortfarande bakåtvänd i min lilla CLIO! Tro mig det går:)

2012-01-17 @ 14:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0