...

Vet inte riktigt vad jag ska skriva just nu. Är förkyld och lite grinig tillsammans med mellie. Har inte energi över och nu har det regnat i två dagar. Mars är en jättetrevlig månad med sjuka räkningar som kommer (värsta månaden på året, allt kommer nu, allt!) och det i tillägg till att vi bara har en inkomst gör räkningshögen stor och matbudgetten pytteliten och nöjeshögen obefintlig. Nästa månad (april) börjar jag jobba igen på riktigt och det är ganska ångestfyllt.
Både med tanke på att mellie har dagisplats först från augusti (tror jag, har ju inte ens fått svar på det ännu!) och att jag nu måste lämna bort henne till någon annan, så liten som hon är. Så ska jag jobba varje dag. Varje dag i en butik. Med tankarna på annat håll.
Missförstå mig rätt. Jag har ett roligt jobb som jag trivs med, men jag känner att jag blir tvungen att gå tillbaka för tidigt pga bland annat ekonomin.

Tusen tankar går runt i huvudet och det blandat med grått och trist väder, massa räkningar, trötthet och snuva, resulterar i ett sådant här inlägg.

Idag hade jag velat åka och lämna mellie till mormor o morfar för att åka hem och lägga mig en stund och ha lite tid att slappna av för att sedan hämta henne ikväll igen.
Dagar som denna saknar jag er massor mamma och pappa!

Ligger i sängen och lyssnar på barnet som tydligen inte ska sova nu. Det hade varit så skönt om hon gjort det en liten stund så jag åtminstone fått hänga tvätten.
Slänger in en bild från igår då hon somnade själv i sitt rum första gången på dagen och så kryssar vi fingrarna för att hon gör det igen idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0