Näsa mot näsa

Att vara mamma till Melodie måste vara det mysigaste som finns. Hon är en sällan skådad gladfis som lyser upp mina dagar. Det är nu flera dagar sedan jag hörde en antydan till grining och även om hon sällan är tyst så är det aldrig sura miner.
Nu har hon precis somnat för natten, och läggningen följer ett mönster som upprepas varje kväll med längre eller kortare tidsperspektiv.
Först är det gröt följt av ny blöja, pyjamas och tandborstning -blandat med massa pussing och kraming. Sen går vi till sängen där jag lägger mig bredvid henne. Här snurras det, sjungs och klappas händer tills dess att nästan all energi är slut. Då stannar hon upp, vänder sig på sidan mot mig och tar ut tutten en gång, lalar tills jag lyckats få in den igen. Då den är på plats trycker hon näsan mot mig och lägger en varm liten hand på min hals eller kind. Så här ligger vi sedan tills dess att hon somnat. Mage mot mage och näsa mot näsa. Ibland följer även jag med John Blund då han kommer och hämtas tillbaka till verkligheten först en-två timmar senare av en man som undrar vart jag tog vägen...ikväll tror jag att JB får hämta mig med, bara en liten stund.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja tänk så fantastiskt det är att ha en alldeles egen gounge! Kram till er!

2011-11-20 @ 21:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0