dålig

Yes, jag är dålig på bilder just nu men jag skyller på Atle. Har faktiskt letat efter kameran men utan resultat, så idag sa jag att jag tror att jag har tappat bort kameran, men nejnej, han har tjuvat med den till jobbet. Aha! Och här har jag gått och trott att jag slarvat bort den... Skønt att den kom till rättta iaf, även om den inte är hemma ännu.

Vaknade sent idag, klev upp och lagade frukost åt mig och lunch åt Atle, som varit vaken i hundra år redan då han varit på jobbet sedan sju. Han svängde in på uppfarten, vi åt tillsammans och så lämnade han mig igen.
Motivationen till att gøra något husligt finns inte då jag är trøtt och har "husat" så länge redan så jag slängde mig i soffan med en kopp the. Såg med ena øgat på¨Tv och det andra vandrade runt genom tankar på saker att hitta på, men inget lockade.
Blev väldigt førundrad øver hur hundviskaren kan vara SÅ jädra duktig på att fixa hundar, hur gøra liksom?

Så satt jag väl egentligen bara där. Orkade inte slå på datorn och gøra något på den, var bara genomruttet omotiverad. Så skrev jag en status på Facebook som satte saker och ting i rullning...
Atle ringde strax føre tolv och sa att, hitta några kläder till mig så är jag hemma om 10 minuter, vi ska ut på en køretur!
YEAJ!
Vi kørde i ca en och en halv timme tills vi kom till en ingenstans plats som heter Moi. I Moi har de en av mina favoritbutiker, den franske landstil. Den finns i stavanger också men dessa butiker är nada och nothing jämført med moderbutiken där borta.

När vi kom fram myste vi bland hyllor och møbler med miljoner saker och det slutade med att jag handlade träbokstäver till Melodie som så klart formade hennes namn. Sen kørde vi hem och myyyste efter vägen. Det norska fjäll landskapet är verkligen verkligen vackert, speciellt en dag då solen skiner och humøret gått från botten till toppen!
VILKEN MAN!
Väl hemma i stan igen så åkte vi på en bistro och åt, jag tog en fiskgratäng som var fabulous! MVrker att dagar då jag varit i gång så kan jag äta MASSOR men dagar då soffan är hängplats nummer ett så går det inte ner så mycket.

Nu ligger jag på plats i soffan igen, vi har højt upp Bebis säng till høgsta läge så vi inte behøver bryta våra ryggar när den dagen kommer. Atle sprang just ut genom dørren før att køpa Tom och Jerry kex, citronkaka och gott och blandat åt mig. Man vet aldrig när man behøver något som smakar mumma. Gott och blandat har troget føljt  mig genom graviditeten och nu har nya stjärnor på cravingshimlen kommit till mig i form av just Tom och Jerry kex och citronkaka. Ja, märkligt, men nu är det inte lång tid kvar av gottande, 24 dagar till BF/termin och max typ 38 dagar till hon är här, min lilla ängelbebis!





Nu upp i sängen och se TV. =)


Kommentarer
Postat av: Kikan

Tycker att man hittar mammabloggar överallt numera :) Eller är det så att man aktivt söker efter dem :) Själv är jag beräknad till nästa (!) fredag. DEt går verkligen undan. Kram Kikan

2011-03-17 @ 08:27:07
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh så kul! Ja, jag älskar att läsa om andras upplevelser av graviditet, förväntningar och orosmoment! Kan inte få nog av mamma o bebisbloggar! Nu ska jag kika på din:-). Nästa fredag, eller idag eller nästnästa fredag, det är SÅ spännande att vänta, som att vänta på tomten fast utan att veta när han kommer:-)

Kram!

2011-03-17 @ 08:45:37
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0