BB-väskan -Check

Nu har jag packat om Melsies väska, hon har søta små kläder nerpackade och de bara väntar på att få sitta på den lilla kroppen =)
Min väska blev betydligt større, ser ut som jag skall fllytta till sjukhuset? Och då är inte allt nedpackat ännu? Hmm...jaja, handdukarna till mig och Atle tar ju sin plats, och kartongerna med BH-inlägg..
Har också skrivit en Krislista till Atle och hängt den på toalettdørren. Där står det vad som inte är nedpackat i väskan ännu och vart han hittar de olika sakerna. Mina uppgifter när fødseln är igång är belagda till køket. Jag skall koka nyponsoppa och fixa "maten" som skall med. I Norge finns det inte nyponsoppa och jag har bestämt att det är det jag vill ha på BB. Alltså, måste jag fixa det själv. Tur att man inte är fødd i farstun;-)

Nu ska jag ladda batterierna i kameran (systemkameran før den lilla är ju inte hemma) och så sätta ner laddaren i väskan.

Ha de' (igen =)

Kommentarer
Postat av: atle

Komme hjem med den:)

2011-03-17 @ 14:19:21
Postat av: Anonym

Förstuga, Farstu eller förstu och är ett utrymme innanför bostadens ytterdörr. I äldre stugor bestod en farstu av ett enkelt ouppvärmt utrymme avgränsat till övrigt bostadsutrymmen. I detta utrymme tog man av och på sig stövlar och skor samt ibland även ytterkläder. Förstugan fungerade på detta sätt som en luftsluss in till bostadsdelen där fuktiga klädesplagg och skodon kunde förvaras vilket var speciellt viktigt vintertid när man ofta gick in och ut i huset för att hålla bostadsdelen fri från fukt och snömodd.



I flerbostadshus kallas oftast trapphuset utanför lägenheterna för farstu.



I modernare enfamiljhus har farstuns funktion ersatts av tambur.



2011-03-17 @ 14:20:53
Postat av: Linda

Hihi, norsken behøvde en øversättning=) Søtasen!

2011-03-17 @ 14:40:34
Postat av: Malin och Tjejerna!

jag drack saft, saft och saft! hade med mig godis och cola men det glömde jag bort!! m¨åste ni ha handukar med? kul att det är sådan skillnad på svenska och norska sjukhus! ska bli så spännande Linda, lycka till nu!men hinner nog skriva det igen;) hoppas jag! inte än inte!

2011-03-17 @ 15:32:18
Postat av: Johanna

Jag åt som bara den, speciellt i slutet fick jag extremt sötsug. Först var det gravidcravings nu är det ammningscravings :)

2011-03-17 @ 21:47:58
URL: http://johannaty.blogg.se/
Postat av: Linda

Malin: Nej, vi måste inte ha handdukar med, men jag kænner att jag har lust att ha mina egna, mjuka goa handdukar istællet før handdukar som någon annan torkat sig med, just i detta fall tycker jag det kænns bæst =) Oh, JAG ska æta ALLT som jag kommer øver!! Jætteviktigt med energi HAHA! Jaja, vi får væl se hur det går med det =)



Johanna: Oh no, jag FÅR inte ha amningscravings! Jag ska ju droppa alla mina kilon på en vecka, var det inte så det gick till? HAHA! Det sæger jag så klart med blinken i øgat =)

Vad har du før cravings nu då, macroons? =)

2011-03-18 @ 12:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0