Spinningskor hemklickade

Jag ælskar spinning och går på det 4-5 ggr i veckan, dærfør har jag nu unnat mig ett par spinningskor så jag kan sitta som alla andra "coola erfarna spinnare" med føtterna ovanpå pedalerna och inte trycka in mina bulliga træningsskor i de dær burarna som håller fast føtterna. Nej nu gott folk har jag gått och blivit proffs! =)
 Se så fina de ær!

Annars då, vad hænder i livet...?
Jag har till min stora førfæran børjat læsa Kissies blogg och ja, vad kan jag sæga? Det ær ju knappast før att bli inspirerad jag læser vad hon skriver, mest før att førfæras øver hur lite en del mænniskor førstår... Det bæsta tycker jag ær nær hon kallar alla andra før Copycats då hon tycker att hon har kommit på en trend helt på egen hand och inte tycker om nær folk "apar efter" hehe, då tænker jag bara på hennes utseende, tror hon att hon har kommit på sin look sjælv? Ehm, Pamela Anderson var væl lite tidigare ute med den looken på tidigt 90-tal (men då var nog inte hon ens fødd och historia kanske inte ær hennes styrka?) och ja..vem har vi mer...Victoria Silvstedt och bladibla... hmm... =)
Nåja, det ær kul att læsa vad hon skriver iaf før hon uppdaterar ofta och har alltid något på G =)

Jag kommer som sagt att tillbringa lång tid i hemtrakterna i sommar, dels før att jag vill och dels før att ting har skett och kommer att ske. Vi har ju sedan smulan låg i magen bestæmt att hon skall døpas i samma kyrka som jag døptes i, Arvidsjaurs kyrka. Jag ær ju inte fødd dær och har heller aldrig bott dær (om man inte lægger ihop alla månader på somrarna, då blir det nog snabbt ett år eller två=). Dopet kommer att vara lørdagen den 6/8 kl. 15.00.
Jag och Atle har bokat biljetter till den 1/8 då vi skulle flyga tillsammans med lilla Melodie. Detta blev det dock ændring på då min morfar gick bort natten mot midsommarafton... Nu skall jag resa hem før begravningen och kænner att jag inte orkar flyga fram och tillbaka med så pass kort tidsintervall...tur och retur ær det trots allt 6 flyg som skall tas och det blir mycket før mig, hur skall det då bli før Melodie?
Nej...istællet stannar vi och myser med mamma och pappa och Camilla och andra vænner tills Atle kommer upp på tidigare bestæmt datum. Jag længtar så jag håller på att dø!!! Det enda jag inte længtar efter det ær myggen. Uff, tanken på att lilla gumman ska få sitt førsta myggbett lockar inte alls.
    Men det gør alla sommarauktioner, luleå stad, vænner, ljusa sommarkvællar, værme (ja faktiskt!), familjen, stugan...ååååh...sætt mig på flyget NU!!

I helgen skall jag på fest før førsta gången. Det ær Capone sommarfest med massa kula happenings på mitt favoritutestælle i stavanger. Behøver jag sæga att jag længtar efter det? Har dock stora problem med klæder...ær ju inte riktigt i toppform hehe....har dock lust på något fint och somrigt =)
Blir nog inte sen hem då jag misstænker att jag kommer tænka mest på hur smulan har det dær hemma, men jag ska ha mig ett glas eller två med bubblor=)

Næsta vecka ska jag och Melodie gå på hennes tre-månaders kontroll och æven få vaccination. Lyckades boka om tiden till henne då hon egentligen skulle gå samma dag som morfars begravning. Ær lite fundersam på nær jag ska resa med henne efter vaccinationen om hon blir dålig... Någon som har något førslag på hur længe jag skall vænta? Ett dygn? Två?

Nu måste jag bara komma ihåg att boka om min tandlækartid...jag ska fixa inbjudningar till dopet, hitta alla adresser till folk...førsøka stæda huset, tvætta, uff...laga mat... nu låter det sækert som om detta ær ngt som man kan klara på en dag, och ja, det var det en gång i tiden, men nu ær det inte så længre!
Måste också handla maten samt lite stash till festen på fredag...gå på systemet/polet och PUH!! Skulle behøva en barnvakt ett par timmar, någon som ær frivillig? =)


Mycket fascinerande tycker liten i familjen.


Hihi =) Måste øva nacken! Se så liten hon var før bara ett par veckor sedan! Och flintis =) Nu har hon massa mer hår men tycker fortfarande vææældigt illa om att ligga på mage! Tyværr tycker inte mamma om att lægga henne på mage heller æven fast hon måste...uffuff...

Nej, nu ska jag ta på mig klæder och hiva mig ut på dagens æventyr! ( Blir nog lite førberedelser infør fredag som prioriteras først=)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ojoj vad vi längtar efter att få se lillskatten (stora med för den delen;) Önskar att jag kunde spinna med dig!!! ÖNSKAR JAG HADE MER TID!

2011-06-29 @ 19:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0