LULEÅ

Honey I'm home!

För typ tre veckor sedan lämnade jag regnet, min man ( :-( ) och Stavanger bakom mig för att åka till solen i norra SVerige. Här har jag hoppat mellan sommarstugorna och myst med föräldrar och släkt, badat på dagtid, badat på nattetid, varit på begravning för min gamle morfar och nu äntligen anlänt till Luleå. Bor hos Camilla och vi har redan efter en dag kommit på att det är ganska svårt att tajma två bebisar med olika sovvanor, men det är inga problem för sova kan man göra när man dör och just NU njuter jag bara av att vara här i solen och med min fina vän!

Att skriva blogg blir ganska svårt så än en gång så blir den lidande...menmen...vi har ju en hel höst på oss att uppdatera, ikke sant?

Att leva livet på luffen med en liten bebis är ganska så svårt när man gör det själv. Det "lilla" pappa Atle gör är faktiskt inte så lite, även om jag gnäller på honom också att min duschtid är knapp, nu har jag ingen...jaja, det är ganska frääääscht att det är så sjukligt varmt här, varmt och fuktigt...rötmånad...ojoj voine voine.
Kul är att min dialekt har trillat på plats lite grann även om jag ibland fasar över hur bondigt det kan låta då folk som inte bor i luleå-stad kommer in och handlar tex...wow...låter jag SÅ? Nej...det gör jag ju inte, men kan inte låta bli att le åt dom =)

Att flyga med en liten liten bebis gick bara superbra! Är väldigt stolt över min lilla guldklimp...men jag hade grov dödsångest innan flyget lättade...aldrig haft det förut, ville bara inte utsätta mitt hjärta för det!
Hörde igår att det omkommer ca. 1000 människor / ÅR i flygtrafiken och ca 3000 människor om DAGEN i biltrafiken, så ja, what to say...det är ju sjukligt mycket farligare att sitta i en bil.

På måndag kommer Atle och jag kommer att vara i Luleå tills dess, ut på stan, ner på stranden, träffa gamla oldies i vänkretsen och bara mysa med Melodie, Camilla och Milou. Livet är GÖTT!

Såklart längtar vi en massa efter pappa Atle, men han kommer ju och ska för första gången få se "The sunny side" av Luleå =)
Den 6/8 är det dop i Arvidsjaurs kyrka (det var där jag döptes) så I guess att det blir mycket att stå i.

Nu ska jag ta hand om sötsaken min.

Snakkes! =)

Kommentarer
Postat av: Johannaty

Ja verkligen :) och vilken värme vi har !!

2011-07-27 @ 19:49:33
URL: http://johannaty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0