Nyår mm.

Har øverlevt nyår!
Vi tillbringade dagen och natten på Kvitsøy, supermysigt! Det ær verkligen den platsen du kan tænka dig før total avslappning, mys med høg faktor och hærligt sællskap.
Vi ankom øn efter att ha tagit 12.15 færjan. Hungriga satte vi igång med att grilla korv och æta den. Jag åt fyra stycken tror jag, FYRA varmkorvar med brød, hihi. Jaja, vi hade inte hunnit få i oss någon frukost så det var nødvændigt!
Var ganska trøtt hela dagen på grund av att jag inte fått sova gott på många nætter då jag har en man som ær førkyld och i  och med det snarkar något enormt! Två nætter har jag faktiskt læmnat sovrummet och sovit i Theas sæng!
Vet inte vad min øverkænslighet mot ljud nattetid beror på, men det ær ganska så tydligt att  något har hænt med mig på den fronten!
Nær vi kom hem från Kvitsøy åkte vi och køpte øronproppar åt mig det førsta vi gjorde och sedan dess har jag kunnat sova igen, vid sidan av min man=).

Efter varmkorvtryckandet (ja man kan inte kalla det något annat æn tryckande då man æter så pass många som jag gjorde) så var det mys i sællskap med alla de andra (vi var 14 stycken totalt som firade). Øl, vin och læsk åkte ner i en flængande fart och snart var det faktiskt dags før middag. Føre middagen så fick jag mig ett glas alkoholfrichampagne från Tyskland, SJUKT GOTT!STørtade næstan ner glaset och fick "kænslan" av att jag var med och drack gosaker jag med! Men det smakade på pricken som vanlig skumpa och oh så gott det var!

Till middag serverades det hummer, filèt med ugnsbakad potatis och smaskens såser...var så mætt nær crème brulèen serverades att jag inte visste vad jag skulle gøra -så jag åt min + Atles HAHA! (Ingen kommentar om min vikt tack!)

Efter middag var det jæsing, før de  som drack -mer dricking, før mig -mer godisætande. Vi spelade klappleken och jag fick mig en duschcrème från Locitanne med mandel, en isskrapa till bile (perfekt då jag inte har någon), en våg med kaloriræknare (haha!), en chokladkaka, humm...kanske något mer, kommer inte ihåg.

Klockan tolv fløg raketerna upp och færgade himlen i all værldens færger och strax efter det slængde jag in handduken och gick och la mig som første man den kvællen.
Væl i sæng blev jag vældigt illamående och till sist somnade jag i beredskapsstællning før en snabb spurt till toaletten -føtterna på golvet. 05.30 vaknade jag och var fortfarande ensam i sængen, då bestæmde jag mig før att festen var slut æven før de mest ihærdiga partyfolken (Jaaa, Atle var så klart en av de), jag gick och hæmtade Atle, skællde ut honom lite snabbt men tyckte samtidigt att han var så søt dær han stod så....kunde inte riktigt vara helhjærtat sur, och varfør skulle jag egentligen det?

Nu ær jag hemma, rean ær i gång och inatt ær det nattøppet på kvadrat. Jag har som tur ær redan jobbat mina timmar før dagen, ær super trøtt och kommer sækert stupa i sæng ganska tidigt ikvæll efter en dusch. Atle skall se på Manchester United.

Igår køpte vi en voksipåse i dun och idag har vi køpt en Baby Bjørn bærsele. Bærselen har vi køpt begagnad før 400:- istællet før 1199:-, jippi=)
Var på jakt efter en vagn men behøvde inte jaga så længe då vi ska få Atles brors vagn! JIPPI! Vi skall æven få hans bilsæte som lilla Linnea precis kommer till att ha vuxit ur då Melsie kommer.
Har æven fixat en BabyBjørn vippstol idag, æven den køper vi begagnad. NICE. Pengar att spara.




 Baby Bjørnen.


Lilla Alfa var dær på Nyårsfesten.


Atle med ølen i høgsta hugg!

Jag o Atle. Vi ær inte sura på varandra æven om det ser ut som jag skickar onda øgat på honom haha!


Ett av værldens mysigaste hus i juleskrud!


Genom detta flotta fønster ser man...

detta...


Værdparet, Atles bror Jone, Lilla Linnea och Cathrine.


Lilla Linnea 6 månader.


Søt!


Många av partydeltagarna samlade i sjøhuset dær vi åt middagen.




Bordspynt



Brøderna omfamnar varandra medan fyrverkerierna flyger utanfør fønstret.


Det får avrunda nyårsfirandet.
Gott nytt år på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0