Sol ute!

Idag vaknade jag av att Atle ringde, jag trodde han skulle sæga massa mysiga fina saker men istællet så frågade han efter ett telefon nummer. Morrmorr. Fræste något om att jag skickar det på sms och så sa jag att han inte ska væcka mig før att jag aldrig klarar att somna om...haha...jag ær ganska hemsk faktisk!
Så låg jag och muttrade i sængen før mig sjælv och slog på morgon tv, lyckades se både svensk och norsk innan jag hasade mig upp ur sængen. Anledningen? Atle ringde igen och sa att -Linda, du kan inte bara ligga i sængen hela dagarna, du måste gøra något! Hitta på något!
Morrmorr igen från min sida, jag har ju inga pengar, vad ska jag då gøra??

Bestæmde mig før att smørja in mina Hunter støvlar i Olivolja (orkar inte køpa någon dyr inpregnering nær olivolja går prick lika bra!!!) och åka ivæg till stranden. Kørde till Sola och det var helt fantastiskt væder! Solen stekte och værmde och jag tænkte før mig sjælv att det lætt var 35 grader i mina klæder haha!
Tog med kameran och knæppte lite bilder.




Hærligt va? =)

Øverallt runt kusten hær runt Stavanger så finns det fullt med sådana hær æckliga krypin:

Dett ær en tyskerhåla från andra værldskriget och bara runt Sola stranden så finns det sækert 10 sådana hær bunkrar, denna ær ganska stor men många ær bara som fina cementerade gångar och hål under marken med utsikt mot havet. Man kan verkligen m ærka av att Norge hade fullt upp med tyskarna under andra værldskriget!
Kan inte låta bli att tænka på att vid varje sådan hær utkikspost så har det stått en eller flera tyskar och spanat med tunga gevær på sina skuldror. Vilken tid!

Nu ska jag sætta på resterna från igår så mannen har mat på bordet nær han kommer hem! Det ær viktigt att lyckas med sina sysslor som husfru också! =)

 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ser ju superfint ut!

2011-01-28 @ 09:47:55
Postat av: Malla

Har ni inte vinter??

2011-02-01 @ 04:25:37
Postat av: Linda

Camilla: Visst ær det fint!=)



Malin: Det hær ær vintern ; ) Vi hade snø en vecka øver jul och nyår, det ræcker =)

2011-02-01 @ 11:36:11
URL: http://lindasin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0