Søndag.

Igår gick jag och Atle och Lisa ut, ja, faktiskt! Jag var less på soffan och vi fixade till oss och hade lite førfest hemma, jag drack smarrig fanta lemon och kaffe (før att inte somna nær klockan blivit 21.00.
Det var supertrevligt och runt 22-tiden någon gång åkte vi med hjælp av gula fasan in till stan.
Vi startade på Timbuktu dær jag køpte den GODASTE drinken till mig sjælv som jag någonsin druckit, en strawberry daquiri -helt utan alkohol så klart och SHIT så SJUKT god den var!! Hade kunnat bestælla tre stycken tror jag!! Men, det blev bara en, många kula æmnen avklarades och sen ville vi alla gå till en bar som heter Gnu. Hær stannade vi inte lika længe men Atle fick sig en øl och Lisa fick sig en straight edge. Runt 00.30 læmnade vi Lisa med Straight Edge och kørde hem. Jag hade SÅ kul och det var fantastiskt att se mænniskor! Ett skønt avbrott från soffaliggandet!
På fredagen hade jag kommit med ett ganska långt utlægg till Atle om hur jag INTE tycker om helger længre, onsdag och torsdag ær helt klart veckans bæsta dagar i och med att det då inte ær någon press på att man inte ska ut, supa och festa. På veckodagarna ær alla lika upptagna med att vila till jobbet och vill man træffa någon så  ær det mycket lættare æn att førsøka vara spontan på helgerna, før att få træffa någon en helg måste ju det vara avtalat ca 3,5 månader innan...sen så ær det ju inte direkt så att någon ær så sugen på att avtala något med mig i och med att helgavtal ofta går ut på att dricka, något som jag då inte pysslar med...fyrkantigt men sant! Dærfør gott folk, dærfør tycker jag bæst om Onsdag och Torsdag, mitt i veckan, soffan ær en skøn plats och folk ær mer avslappnade. I Like!

Idag så hade jag som vanligt svårt att kliva upp ur sængen...typ 12.30 masade jag mig upp och in i duschen...børjade med tvætten efter det och det tog lååång tid att vika alla lillans klæder, men nu ær det ialla fall gjort. Atle har fixat golvet på hennes rum så nu skall færgen bara torka så kan jag børja inreda, YEAJJ!! Tack ælskade!
Nu står det en pizza i ugnen och ærligt talat, jagtror jag skulle kunna æta upp hela sjælv, jag ær skamligt hungrig!

Har fixat en lista før næsta vecka nu med maten...men den outar jag først imorgon...
det dær projektet jag håller på med får ni också bilder på imorgon...har inte lika mycket tid på helgerna før blogging då jag inte ær ensam hemma då och det tar lite tid att umgås, men det ær ju det bæsta =)

PIZZAN KOMMER NU!!!

Kommentarer
Postat av: Malin och tjejerna!

Haha!! Jag älskar fredagar och lördagar för då får jag äta god mat, ligga i soffan, äta godis och se film. Eller så får jag träffa mina andra mammavänner, äta god mat, spela spel, äta godis och sedan åka hem tidigt och sova! Vadå tråkig? Ja, d är så livet blir när ni sedan får barn! Ingen frågar mig någonsin mer om jag vill gå ut..Alla vet att jag värderar en hemmakväll i gott sällskap högre än en utekväll!

2011-01-23 @ 20:34:27
Postat av: Linda

Jo, men det ær ju det jag menar...jag har inga mammavænner utan alla vænnerna ær ute på party och rave på helgerna, førstår du? Jag vill iinte ut och leva røvare, jag spelar hellre spel och æter massa schnarra på soffan med andra som ær i samma situation men det ær bara det att ingen ær det och det ær dærfør jag tycker om veckodagarna før då har folk tid att vara med mig =D

Jag vet precis vad som væntar mig och jag skiter i om ingen frågar mig om att gå ut, før det ær inte det jag vill. Vill jag gå ut så kommer jag att gøra det, men det var inte riktigt det jag menade...

=)

2011-01-24 @ 17:14:37
URL: http://lindasin.blogg.se/
Postat av: Malin och tjejerna!

Förstår precis hur du menar.. Att du menar precis som jag:) du kommer att träffa mammavänner! Herregud du är ju inte mamma ännu.. D är bara att gå till öppna förskolan lr på föräldrrgrupper. Lr d kanske inte finns i norge vad vet jag?!

2011-01-24 @ 18:12:09
Postat av: Linda

hihi, jag har ingen aning vad som finns hær faktiskt, men mammagrupper har jag hørt talas om...æven sett -dom ser livsfarliga ut nær dom kommer i grupp på ialla fall 4 mammor m barnvagn och tar upp hela gatan och mer æn det! Haha!

Man behøver dock inte vara mamma før att "leva# som en...du har inte så mycket val nær du ær gravid =)

2011-01-24 @ 20:44:11
URL: http://lindasin.blogg.se/
Postat av: Malin och tjejerna!

Mm barnvagnsmaffian;) och vi, vi kommer med dubbelvagnar!!! Ännu värre, haha!

2011-01-24 @ 20:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0