Latis dag

Igår skrev jag ju att Atle hade hemma några vänner och att de satt nede i källaren och spelade tv-spel. Hela huset ekade av deras brøl och jag gav upp tv-tittandet och begav mig upp till sovrummet før att eventuellt se lite tv där eller läsa lite...
Det blev läsning av de tidningar som Christina sänt till mig och ca. 00.00 proppade jag in øronpropparna och var så nära att somna som man kan vara innan man somnar, ni vet , det läget då du inte vet om du sover eller är vaken.
Då Brakar det till så kommer Atle søtnosen in och ska bara säga att han älskar mig. Det blev jag ju så klart sur øver då han väckte mig och jag just hade ja, somnat eller vad man nu ska säga. Stackarn...han ville bara vara snäll...men enligt mig hade han kunnat låta vara då jag var trøtt och jag har svårt att somna samt att han hade druckit øl. Stackars stackars søtnosen min.

Klockan 03.00 väcks jag återigen av en Atle som vill prata. Som vanligt när han har druckit alkohol vill han prata om exakt allt och inget när han kommer och lägger sig, jag har sagt åt honom MÅNGA gånger att bara vara TYST då han kommer, inte røra mig, inte säga något åt mig. Helt enkelt bara låta mig sova..
Denna regel är väldigt svår før en småfull människa att komma ihåg... Detta slutar med att jag skäller ut honom STACKARN. Fan jag är en bitch just nu! Han ville ju egentligen bara berätta hur mycket han älskar mig och allt sånt där känsligt fyllesnack ni vet. Problemet är...fyllesnack fungerar bara om BÅDA är på pickalurven!
   Sen somnar han så småningom typ mitt i en mening och då børjar nästa problem...snarkningarna...HERREGUD! Jag draaar honom till sidoläge før nu är han så borta som man kan bli i drømmeland...Ingen førändring...jag ser på klockan och får PANIK. Klockan har hunnit bli 05.15 och jag har sovit ALLT før lite! Irriterad och sur (ja, jag har øronpropparna i men han lyckas snarka så høgt så han snarkar igenom dom) tar jag täcke och kudde och går in på Theas rum och slänger mig ner i hennes säng. Lyckas somna och pløtsligt hør jag ett høgt brak och ser någon flyga in genom dørren
-schysst du är då som inte sover med mig!! Brølar Atle i sømnen/fyllan
-Vad ska jag gøra då, den enda som sover på det sovrummet är du, du snarkar ju som en tok!!

Till sist kommer jag in på sovrummet igen och han lovar dyrt och heligt att ligga på sidan och inte snarka mer haha. Sagt och gjort, han snarkar inte och vi somnar båda två. Klockan 10.00 vaknar jag men är TRØTT.
FAN så sur jag var før idag hade jag verkligen tänkt att vi skulle få gjort saker, åka och køpt en del som behøvs i och med att det är søndag imorgon och INGENTING är øppet i Norge då...menmen...det är bara att høra på kroppen. En effektiv dag var førlorad men istället blev det en underbart mysig dag! Jag fick frukost på sängen och sen var vi i sängen till 16.00 då vi klev upp før att laga mat.. Såg på TV, slumrade, såg på TV...MYS!
Kom att tänka på att det inte blir många sådana här dagar i framtiden så det var väl bara att njuuuta =)

Nu har vi ätit hemmalagad pizza som helt ärligt aldrig smakat bättre och nu återstår en chipspåse och lite glass. Lyxlørdag blev det till sist!
Ska øvertala mannen om att hyra en film nu istället før att se en nfotbollsmatch...

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hahaha tror många känner igen sig i det:D Men man blir grymt less på att va med fyllon när man själv är trött och nykter:)



Om ni får en bebbe som inte har några magproblem eller så så kommer ni få många exakt sånna dagar MEN ni får mysa med en till. Första tiden är just bara mys. När börjat känna sig trygg med allt såklart! Jag älskar dom dagar vi bara är hemma och har mys!

2011-01-15 @ 18:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0