Jobbhelg

I helgen har det varit arbete på jobbet och arbete på hemmaplan.
Igår var det fyra timmar i butiken...och de fyra timmarna gick långsamt. Nu nær det ær rea så betyder det mycket folk ja, men det betyder också att ingen vill ha hjælp. Det ær många som kommer in i vår slags butik nu nær dyra klæder ær betydligt billigare... De som vanligtvis kommer in en vanlig dag utan rea, de ær beredda på att betala en del før klæderna och de får man lov att hjælpa, det ær de mænniskorna som ær kul kulare och kulast att ha och gøra med. M.a.o gick tiden ganska sakta igår...
Nær vi kom hem lagade vi, alla tre (jag, A och Thea) hemmalagad pizza och den var som vanligt mumma.
Thea gick i sæng sent igår i och med att vi var sena med maten och allt så nær hon somnade så satt vi helt utpumpade i soffan jag och min kære...tvn  slogs av før ingen ville ha något ljud på...en timme senare var vi också i sæng...tog inte många minuter innan sømnen tog oss bægge.

Idag sov Thea længe, næstan till 10.00! (Halleluja). Så gick vi alla upp och åt en superlyxig frukost med mackor och fil och flingor, juice och allt gott som finns, sen bad jag Atle torka på en flæck i taket. Det blev bara værre och værre och allt slutade med att vi nu har skrubbat hela huset rent. Tagit ut julen och pyntat till "mellanårstid". Allt det somrigaste pyntet får vila en liten stund till...

Sen var det Mc D middag och nu sitter jag hær och njuter av tystnaden. A har kørt ivæg med T och nu skall vi bara mysa med Poirot.

Hela gårdagen och idag har jag dock haft en massa massa massa sammandragningar. De ær lite onda nu också...førr var de bara obehagliga. Skojjade med A idag och sa att det kanske var værkar utan att vi vet om det och att imorgon skulle det pløtsligt komma en liten tjej till værlden. (Ja jag VET att alla ni som læser och har føtt barn innan tænker att jag VERKLIGEN kommer att kænna skillnad på sammandragningar och værkar -men jag skojjade bara om det och då i den svængen att jag skulle få en sådan dær supersupersuperduper enkel fødsel). Men tænk om haha! Det skulle vara hemskt, stackars Melsan och fødas i vecka 28!


Nu ska jag luta mig tillbaka och gøra -INGENTING!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0