Hemmafru

Ja, jag ær ju hemmafru nu och stortrivs med det! Det har varit så himla mycket tjat nu från folk øverallt om semlor och hallå, jag ær grvid! Frestar man en gravid kvinna så måste hon falla før trycket någon gång och det gjorde jag idag, bakade 15 stora hærliga semlor, redo att njutas och det blev helt himmelskt gott! Yummi yummi!
                                
                                                                          Våldsamt gott!

Så bakade jag æven atles favorit muffins och æven mina (det går så snabbt att slænga ihop dom så det gjorde jag medan bullarna jæste)

Detta ær receptet på dem om det ær någon som vill ha ett par riktigt goda kladdiga chokladmuffins.

Ca 15 st.

2Ægg
2,5 dl socker
1/2 tsk bakpulver
2tsk vaniljsocker
1/2 kryddmått salt
4 msk kakao
1 dl flytande margarin eller 100g smælt och avkylt margarin
2dl mjøl

Vispa ægg och socker porøst
Tillsætt bakpulver, vaniljsocker, salt och kakao. Vispa jæmnt och fint.
Tillsætt mjølet och till sist margarinet. Vispa fint.

Dutta ut smeten i muffinsformarna som du satt ut på en plåt. (15 st brukar det bli før mig).
In i ugnen i 12 minuter på 200 grader.
Garnera muffinsarna nær de har svalnat med vispad grædde med vailjsocker i, eller strø bara øver lite florsocker och kanske pynta med lite bær?
Vrålgott=livsfarligt (dom tar fort slut!)
Dom ær verkligen MUMS!

Så har jag lagat mat idag, lax med purjoløks och champinjonsås, kokta morøtter och potatis. Ælskar att vara hemmafru och ha tid att laga god mat!

Idag skulle jag ju lægga upp bilder hær hade jag ju lovat, men min man har tagit min kamera med alla bilderna på och glømt den på jobbet...såå...får væl berætta mitt projekt imorgon istællet =) Sorry, skyll på Atle!

Nu ska jag leta reda på något gott att gøra en smoothie av!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0