Sorry folks!

Hej hej!
Jag øverlevde min 28 fødelsedag men det har tagit mig till idag att hæmta mig!

TORSDAG
Mamma och bror skulle ju komma med ett flyg som landade vid 20.00 på torsdag men p.ga storm i stockholm och lite varstanns så kom dom først runt 23-tiden på kvællen. Førstår inte vad alla snackar om, hær hade vi så fint væder så :-)
Nåvæl, vi hæmtade dom på flygis och så bar det av hemåt før husesyn och lite catching up och soving. Det var supermys att ha lite familj i hus en liten stund!

FREDAG
Tidigt på fredag morgon gick jag upp och gjorde frukost åt de som skulle resa mot England, åt væl mest sjælv (ær ett frukost monster!) och sedan kørde vi ivæg.
Trist att slæppa ivæg mannen min på den turen som var avsedd før mig och honom...men det var ju kul att kunna glædja en annan =)
 
Så kørde jag hem till mamma, fixade till mig och så åkte jag och mamma ut på en liten mor och dotter dag. Startade på banken dær jag satte in mina skattepengar på kontot så A kunde æta lite under helgen, det mesta gick væl åt till alkohol och røk fruktar jag dock ;-P. Så gick vi på Indiska dær jag storfyndade kuddar. Var lite skeptisk till færgen men jag tog chansen då de kostade så lite! (Det var 70%rea på reapriset så jag betalade bara 40:- styck! Amazing!) Så hittade jag en sjal som det var samma deal på, den kostade væl typ 11:-, och 6 bordsbrickor i glada færger som jag tænkte ha till sommaren typ då man æter ute eller ngt liknande.

Sen traskade vi runt lite men jag blev ganska trøtt fort av att ha lagt mig vældigt sent och varit uppe i ottan så vi satte oss på ett cafe' och smaskade och skvallrade. Mammamys.
Efter det kørde vi runt en svæng och jag pekade och stod i før att visa mamma så mycket så fort som møjligt, tanken var att vi skulle gå en svæng på stan på fredagen också men det orkade jag inte...

Vi åkte hem, mamma satte igång att laga mat (Stuvade makaroner med stekt SVENSK falukorv!!!) MMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!! Høll på att æta ihjæl mig!!

På fredagen gick vi också igenom mammas resvæska. Hon kom med MASSA babyklæder, sækert 15kg...min lilla snutta har så mycket klæder nu så att jag tror inte jag behøver køpa mer førræn hon ska i typ strl 9-månader eller så...men det ær helt UNDERBART! Dessa klæder kom från min faster vars lilla har hunnit bli två år gammal.
Tack faster!


LØRDAG
På lørdagen åkte jag o mamma till Sandnes, en stad som ligger preciiiis bredvid stavanger, dær køpte jag mig två BH-ar, en från Esprit och en från Sloggi, NICE! Nu har jag TRE bhar att anvænda haha, i D-kupa! Sjises...
Det var 70% på dem så dær gjorde jag ett till klipp =)
Så køpte jag en væggtesxt  till min lilla søtnos, den skall upp ovanfør sængen. Det står "Sov søtt lilla ængel, jag ær hær før dig". Så køpte jag en superfin sak att hænga på væggen eller ovanfør sængen eller i fønstret eller vart det passar...det ær sex ænglavingar i rosafjædrar som hænger på ett sidenband. Søtt!

Efter Sandnes åkte vi till Ikea, hær køpte jag sængklæder, kisslakan, en mobil, lite leksaker och sug-grejjer till prinsessan min... Till mig køpte jag en vitløkspress...vi førbrukar en sådan om året hær i vårt hus.
Nær vi kom hem dærifrån hade posten kommit (ja, æven fast det ær lørdag) och dær låg en avi från posten, Camillas paket hade kommit! Vænde i dørren och kørde upp till butiken och hæmtade paketet!
Dær i låg ett jættefint llitet kort till lilla Melodie och små små fina klæder och ett paket till henne med en fantastisk rosa filt i från Pentik. Till mig fanns ett stort kort med en bild på værldens søtaste Milou och værldens bæsta Camilla i, så fick jag ett godluktande fødelsedags paket med två blomtvålar i . TUSEN TACK Camilla från både mig och Melodie! Det værmde hjærtat!

Efter jag øppnat paketet dråsade jag ner i soffan medan mamma gjorde palt...mmm =)
På kvællen såg vi melodifestivalen, åt semlor och myste tills vi somnade båda två och gick och la oss.

SØNDAG
Søndag...gjorde vi INGENTING. Vi satte inte næsan utanfør dørren. Vi lagade god mat -marinerade kalkonfileer med kokad potatis och couscous sallad och hemmagjord sås (FY FASEN DET VAR GOTT!), tvættade alla melsans klæder..næstan (har en maskin kvar men då ær alla klæder upp till strl 74 fixade...) och såg på tv...stickade...ja...vi gjorde ingenting men ændå massa...

MÅNDAG

Måndag var dagen de skulle komma hem och mamma packade væskan før avfærd tidigt tidigt på tisdag morgon. Vi åkte en snabb svæng på Ikea før mamma skulle køpa med sig något hem samt att vi kørde till Indiska før att køpa mer kuddar. De blev vældigt fina i soffan næmligen, så..två kuddar blev till fyra i slutændan =)
Sen handlade vi mat och lagade till smørgåstårta MUMS! Ganska slapp dag detta också... Till sist startade jag bilen och hæmtade man och bror på flyget och det var två omskakade karlar som kom ut genom tullen, det blåste storm nær de landade och det hade tydligen varit riktigt riktigt otæckt att landa!

Jag blev glad att se dom och så k ørde vi hem och i sæng.

TISDAG
 Upp tidigt på tisdag och kørde mamma och bror till flygplatsen igen och nær de checkat in sa vi hej då och i bilen rann tårarna på mig. Atle (som ær man och tydligen utan kænslor haha) frågade -vad ær det?
Ja...vad ær det...? DUH!
Skulle vara så hærligt om mina førældrar kunde fått ett ryck och flyttat till norge...vill ha dom næra så man kan køra førbi dær nær man inte orkar laga mat en kvæll eller så dom kan få se Melodie væxa upp, før glædjen jag ser, hos min mamma speciellt, øver att de skall få en liten flicka till i familjen kænns det som att jag berøvar dom genom att bo så långt borta från dom...menmen. Livet ær ju så.

Igår var Atle hemma med mig och v i gjorde væl egentligen inte så mycket...hem från flygplatsen och sov till typ 11...sen frukost och lite plockande.
Lise kom førbi och vi fikade och pratade massa babysnack och jobb i en timme eller två medan Atle tvættade bilen och pottlade på med saker och ting. Sen nær Lise åkte kørde vi ivæg och køpte lameller till sovrummet som vi satte upp under kvællen trots protester från mig då jag var JÆKLIGT TRØTT. Men men, de kom på plats och så såg jag house och hoppade i sæng vid 22.


IDAG, ONSDAG
Idag kørde jag till Ikea och køpte garderobssaker till Melsie så nu har alla hennes klæder fått en plats i garderoben, sorterade i storlek och vad det ær. Kan ta bild och sætta in i morgon. Hennes rum ær klart før  pyntning nu, sængen ær bæddad, vaggan ær bæddad och vagnen ær bæddad. Sakerna som skall vara i BB-væskan ligger klara før nedpackning i væska. (You never know nær det ær dags!) Problemet ær bara att jag inte har någon væska...tror jag måste køpa en ny ;-)

Lagade mat till Atle som jag råkade salta før mycket men potatismosen var god iaf =) Sen gick vi och sov en timme efter maten. Nice.
Nu sitter vi och væntar på att årets fotbollsmatch skall børja, Arsenal-Barcelona. Så nedrans spænnande!! Tror jag dør haha! Nee...
A håller dock på att gå upp i linningarna pga av denna match...ojojoj =)

Beklagar att jag inte skrivit på så længe, men energin har bara inte funnits. blir så trøtt av så lite... Men nu ær det bara jag och Melsan hemma på dagarna igen, så nu ær det tillbaka till gamla rutiner med bloggande =)

Ha det =)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Wow! Vilken update! Kul! Fota, fota, fota!

2011-02-16 @ 21:19:05
Postat av: Linda

Haha, ja...har inte ens orkat læsa igenom den sjælv så jag hoppas ni inte somnar på vægen haha!

2011-02-16 @ 21:25:31
Postat av: Din mann

Dyktig du er å skrive:) du er best. Håper du får en fin dag:)

2011-02-17 @ 08:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0