SNUStorra læppar!

Tænkte att jag skulle dela med er av mina upplevelser runt Lypsyl och sådana saker som jag har anvændt i vinter. Har næmligen slitit ENORMT med torra læppar! Kan varje dag dra otæckt stora flagor från læpparna pga torrhet och det ær inte læckert en plats!
Det vill sæga, jag kan dra torra flagor från læpparna OM jag anvændt fel læppbalsam.

Allt startade då jag børjade anvænda Body Shops lip balms. Det var DØDEN før læpparna och allt blev værre av att anvænda dem! De fungerade snarare som uttorkande æn återfuktande och jag var tvungen att bo med fingret i burken før att det torkade ut læpparna så fort att man genast var tvungen att hoppa ner i den igen! Fruktansvært och mina problem børjade då jag anvænde denna. Hade två olika smaker på dem och båda ær katastrof, iaf før mig.
Stay away from...


Nær jag hade anvændt denna och mærkte att det aldrig gav sig med flagorna trots att jag smorde och smorde så gick jag på Apoteket dær jag køpte Idomin salva och Zinkpasta. Idominen skulle jag anvænda på dagarna (tunt lager så jag inte blev vit) och zink pastan på nætterna. På denna tid trodde jag næmligen att jag hade munsår och då skulle zinkpastan torka ut såren på natten och idominen återfukta på ett skonsamt sætt på dagen.
  


Detta hade sækert varit SUPER bra om jag faktiskt hade haft munsår, men jag hade inte det utan det var bara den møkka lipmojjængen från bodyshop som totalt torkat ut och førstørt mina læppar, før hela vintern skulle det visa sig.
Med andra ord så var en uttorkande zinkpasta ingen bra ide, men som sagt, hade det varit munsår så hade det sækert varit vældigt bra.

Idominen passade inte heller till den hær typen av læpp problem då den inte riktigt klarade att trænga ner genom den hårda, lite glansiga ytan som var på læpparna och dærmed la sig ovanpå utan att egentligen gøra jobbet.

Nu børjade jag vara desperat och sur. Ska det vara SÅ svårt och hitta ett bra lypsyl??

Snodde mammas i ren desperation. Det var en gammal klassisk blå och vit LYPSYL.
Den fungerade perfekt!.
Den ær fantastisk, man sætter den på och den sitter i många timmar, læpparna blir mjuka och goa och inga flagor finns det att dra i! UNDERBAR!

MIN HJÄLTE! ♥

Nær detta tog slut provade jag æven EUCERIN som æven det fungerar vældigt bra, kænns lite tjockare på læpparna æn Lypsyl men vældigt gott att sova med!

MIN HJÄLTE 2 ♥

Dæremot så vill jag varna før NIVEA!

Riktigt DÅLIGT och med samma effekt som Body Shops smørja.


Med detta vill jag ge er alla ett tips, det ENDA som hjælper på riktigt torra læppar det ær  LYPSYL och EUCERIN LIP ACTIVE.
Vill sætta upp ett STORT røtt varningsflagg på NIVEA och BODY SHOP. Kænns som dessa produkter enbart ær till før att gøra mer skada æn nytta samt att få dig beroende av produkterna. Trist men sant.

Så, tjolahopp tjolahej, det var min grej før nu =)


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Använder Lypsyl med bivax - helt fantastisk och finns på Åhléns i Sverige

2011-02-07 @ 16:11:50
URL: http://bella82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0