Ny bil ny stil!

Då var faktiskt alla stora saker riktigt på plats infør Melsies ankomst om de beræknade 48 dagarna eller sex veckorna (SJISES!), detta i och med att vi igår ÆNTLIGEN fick tag i en bil som passade alla våra kriterier (Great pris, STOR plats i bagageutrymmet, relativt ny och låga miltal). Vi svængde inom en bilførhandlare -Volvo, och dær stod en svart kombi (eller på norska stasjonsvogn). Mærke -Renault. Vi har båda hørt ganska mycket om just franska bilar, men men, vi får se! Bilen kommer med 2-års garanti så vi står ju inte direkt i skiten om det skulle ske saker med den, mycket skønt! Det som var en ganska stor och avgørande faktor i detta køpet var att vi fick sinnessjukt bra betalt før Polon i inbyte, detta ær extremt skønt (att få så pass bra betalt før Polon +) då det hade varit ett stressmoment, som jag kænner det, att hålla på och førsøka sælja bilen sjælv via finn.no (blocket).

Sådan som denna fast svart. Trevligt.
Vi lånade bilen från bilførhandlaren och åkte ut på en køretur med Atles væn Frank (som inte bara ær væn utan Atles rådgivare i livet också=) och hans fruga Hanne. Han var ganska positivt instælld till just den bilen så det gav Atle en skjuts i den riktning han behøvde. Sjælv sa jag inte så mycket men jag visste att jag hade kunnat leva med den bilen ja... Nær vi så kom tillbaka till Volvo så sa Atle...vi tar den. Jag var lite førvånad øver hans beslutsførmåga men glad nær vi åkte dærifrån efter att ha fixat med papper och liknande. På tisdag skall vi hæmta bilen och gissa vem som længtar som ett litet barn? Haha, han ær så søt Atlen min. 

På kvællen såg vi avsnitt 7-13 av Desperate Housewives sæsong 7, perfekt dag =)

Idag har det varit strålande sol och typ -1, fantastiskt væder. Vi gick en promenad runt Mosvannet -jøsses det tar tid før en elefant att førflytta sig och efter halva promenaden låg Melsie och sparkade eller slog så jag høll på att kissa på mig haha! Nær vi kom fram till bilen igen var det direkt kørning mot en bensinstation och toaletten =)

Till middag har jag ætit palt idag, MUMMA! Uppstekt mammapalt ær bæst!

Nu ha r jag skickat ivæg atle på spelkvæll, kænner verkligen att jag vill vara lite før mig sjælv. Ska se film och æta chips, tror det finns lite glass i frysen som jag kanske smæller i mig senare...?
Har tagit en lååång dusch -duscharna blir ganska långa då man ska tvætta håret, raka ben och diverse samt att jag var tvungen att fila fossingarna. Tvætta håret går relativt fort men nær man har en mage som skymmer hela utsikten søderut så ær det inte så lætt! Nær man dessutom knappt n år ner till tårna så blir det inte enklare HAHA! Jaja, nu ær det gjort men jag var typ svettig efter duschen!


Nu alla, hoppas ni haft en fin helg!

Kommentarer
Postat av: Malin och tjejerna!

Vad kul med ny bil!!! Kommer säkert bli kanon! Åh nu är ni väl förberedda minsann nu är det bara lilla tjejen som fattas men hon får allt gro inne i din mage ett tag till tycker jag allt! HAHA, minns så väl rakningen..såååå jobbigt:) och där i slutet vid båda barnen ville man inte gärna ha skog på benen och jag Linda var betydligt mycket större än dig, haha förstå hur det lät och hur det såg ut!! E undrade ibland vad jag gjorde där i duchen:)

2011-02-20 @ 20:12:48
Postat av: Malla

Haha, skrattar lite för mig själv när jag läser vad du skriver. Och sex veckor, wow. Snart kommer lilla plutten!

2011-02-21 @ 13:08:36
Postat av: camilla

Så jäkla ballt, 6 veckor och du har lillan där! Skönt att ni fixat med bil! fin!

2011-02-21 @ 19:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0