Detox -Oh my god!

Jag har nu bestæmt mig. Jag skall avhålla mig från socker och søtt till Torsdag ialla fall, fyller ju år då + att mamma kommer och då ær det nog LITE svårt att erhålla en total avhållsamhet gentemot sådana ting som frestar och som ær gott.
Førsta hindret uppstod redan nu vid frukost. Hm. Ingen sylt på mackan. Bara ost. Suck...
Men filmjølk och banan ær iaf inte onyttigt. Sen att det både ær fett i filen (ooooh) och fruktsocker i bananen -kom igen, who cares? Saken ær den att jag inte ska springa till affæren idag och køpa snickers eller gott och blandat eller något. Ska nog be mannen att åka och køpa nektariner på Helgø, VRÅLGODA! Ett super substitut faktiskt!

I helgen har vi bara pysslat med hemmasaker, Atle har gjort klart før våren på terrassen (LOVELY!), rensat grillen så det ær bara att ta fram den nær førsta solstrålarna med lite værme kommer i mars , osv...
Jag pysslade inomhus med mat och lite pottel, gjorde mina blommor færdiga før sværmorsinspektion på torsdag då de kommer på fødelsedagsfika (Min sværmor ær ALLTID och plockar i mina blommor eller hittar det minsta dammkornet på golvet eller stænger en låda som ær øppen 1mm, det ær helt omøjligt att ha ett prickfritt hem nær hon kommer haha! Men det ær bara søtt, det ær sådan hon ær och jag førstår var Atle fått sin stædnojja ifrån!)
På kvællen igår var Johannes och Edel (A's førældrar) hær och inspekterade vad han har gjort den senaste veckan och de var uppenbart imponerade och stolta øver hur vi har det hær hemma. Jag ær också enormt stolt øver det hem vi har skapat oss, det mesta har vi gjort sjælv och med en liten budget, vi har slitit, svettats, fått nackspærr och målarflæckar i håret -men vi har gjort det! Så klart, måste understryka det en gång till, så finns det ju massor kvar att gøra men det får bli då det finns pengar till det!
I sommar t.ex ska vi måla huset, putsa garagedørren så den får tillbaka sin fræschet, førhoppningsvis bygga staket någon gång, putsa staketet på bron (trappen), fixa ingångspartiet så man slipper gå runt hela huset før att komma in -dvs vi skall ta ner alla træden på framsidan av huset också och plantera en hæck istællet... ja...puh...det ær inte bara bara att ha hus ; )

Så ser det numer ut i fønstret bakom soffan. Jag gav mig och Atle fick OK att sætta upp det han ælskar mest av allt i inredning, lameller. Och ja, det blev fint! Vi ær vældigt nøjda båda två.

Vi har dock beslutat att behålla den mer romantiska stilen med gardiner borta vid finmatbordet. Vardagsrummet har delats upp nu på ett mer markant sætt, en "modernare sida och en mer romantisk sida. Jag diggar båda två och slits mellan inrednings stilar. Blir en mix.

Glømde jag skriva att vi i fredags fick hem barnvagnen? Den står i hallen nu och væntar på baby =D (Nej, jag ær inte særskillt vidskeplig)

Bebbans lilla vrålåk ; ) Lite falnad i færgen, men annars vældigt fin!
TACK till Jone och Cathrine som var så snælla och gav oss den!

Så har vi æven fått denna fantastiska vagga!

I denna Leander vagga hoppas vi hon får många mysiga stunder=)

Imorgon så åker bilen ifrån mig. Den skall in på reparation och fin putsning infør førsæljning...en till kostnad huffhuff, men førhoppningsvis så blir det lættare att sælja en bil som ær prickfri iaf!

Imorgon firar Melsan 32 veckor inne i min mage och dagen till æra skall vi på det, førhoppningsvis, sista ultraljudet. Imorgon skall vi bara før att checka att hennes njurar har en normal storlek, om jag intem inns fel så var de lite lite lite lite førstorade sist vi var dær, men det ær något som ær vældigt vanligt och væxer oftast till sig i magen eller under det førsta levnadsåret. *Håll tummarna før Melsans njurar imorgon!*

Hm, nu tror jag att jag har skrivit av mig før en stund...

Men, jag vill avsluta med att sæga
-Atle, jag ÆLSKAR DIG! TACK før allt du gør før mig!

-Johanna, grattis med en till liten kille i hemmet!

-Storebror, grattis på fødelsedagen igår!




Kommentarer
Postat av: Camilla

Häftig vagga!

2011-02-07 @ 16:24:10
Postat av: Linda

Yes! Hoppas hon kommer tycka om o ligga i den=)

2011-02-07 @ 17:12:05
URL: http://lindasin.blogg.se/
Postat av: malin och tjejerna

Jag har alltid önskat mig en sån vagga men den är ju svindyr och det är så kort tid dom ligger i den!!! Men ni fik den lr?!Melsan kommer älska den!

2011-02-07 @ 20:49:53
Postat av: Johanna

man tackar. =) åh, den vaggan har jag också drömt om. tror verkligen det är modellen för att sova gott, hur mycket rörelse är det i en spjälsäng liksom...?!

2011-02-07 @ 23:48:29
Postat av: Linda

Malin: Jo vi har fått eller fått låna den av A's bror. Får de en baby till skall den sækert tillbaka =), men jag ær ØVERLYCKLIG øver att få ha den i hus under Melsans førsta månader!!

vad kostar den i Sverige?



Johanna: Precis! En spjælsæng ær en spjælsæng, denna ska skatten få sova i nere med mig nær jag dottlar runt i huset och hon bara snarkar =)

2011-02-08 @ 14:43:56
URL: http://lindasin.blogg.se/
Postat av: Camilla

Superbra att ha en vagga för dagssussandet! Så dom förstår skillnad på dag och natt! Har ju användt min flitigt!

2011-02-08 @ 15:12:45
Postat av: Malin

3-4.000 tror jag?!

2011-02-08 @ 18:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0